۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83750746
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

کتمان آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس

۲۶ فروردین ۱۳۹۹، ۱۴:۳۷
کد خبر: 83750746
کتمان آمار واقعی مرگ و میر ناشی از کرونا در انگلیس

لندن – ایرنا – تازه‌ترین گزارش دفتر آمار ملی انگلیس که روز سه‌شنبه منتشر شد نشان می‌دهد تعداد فوتی‌های مبتلا به کرونا (کووید-۱۹) در این کشور ۱۵ درصد بیشتر از آمار رسمی اعلام شده توسط وزارت بهداشت است.

بر اساس این گزارش، تعداد فوتی‌های ثبت شده تا ۳ آوریل گذشته (۱۵ فروردین) ۶ هزار و ۲۳۵ نفر بوده، درحالی که آمار رسمی وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی (DHSC)  چهار هزار و ۹۳ نفر را ثبت کرده است.

مقامات انگلیس که از سوی افکار عمومی تحت فشار قرار گرفته،‌ این اختلاف را به تعداد فوتی‌های خارج از بیمارستان‌ها از جمله خانه سالمندان نسبت داده که دولت به آن ‌ها دسترسی ندارد. 

روزنامه گاردین پیشتر گزارش داد که مسئولان وزارت بهداشت انگلیس افراد فوت شده در خانه‌های سالمندان و نیز فوت شدگان در کلینیک‌های پرستاری را از آمار قربانیان ویروس کرونا در این کشور مستثنی کرده‌اند تا آمار جان باختگان بر اثر کرونا را کمتر جلوه دهند.

بنا بر این گزارش، مسئولان انگلیس جان باختن صدها مریض در خانه‌های سالمندان را هنگام جمع‌آوری آمارهای رسمی از قربانیان در نظر نمی‌گیرند.

این نشریه انگلیسی در ادامه نوشت؛ تعداد افراد فوت شده به دلیل بیماری کووید۱۹ در خانه‌های سالمندان به حدود یک هزار تن می‌رسد، در حالی که طبق آمارهای رسمی، این عدد بسیار کمتر است و تنها ۲۰ مورد مرگ در خانه‌های سالمندان تا ۲۷ مارس (۸ فروردین) در انگلیس و ولز ثبت شده است.

دانشمندان معتقدند در انگلیس تا ۳۳ میلیون نفر به کرونا مبتلا شده‌ اما با وجود کمبود کیت‌های آزمایشگاهی روزانه فقط ۱۵ هزار نفر تست می‌شوند.

وزارت بهداشت و مراقبت‌های اجتماعی انگلیس (DHSC) روزانه آخرین آمار مبتلایان و فوت شدگان کشور را بر اثر کرونا (کووید-۱۹) اعلام می‌کند. بر اساس آخرین آمار منتشر شده در تارنمای این وزارتخانه، تاکنون از ۲۸۲ هزار و ۳۷۴ نفر آزمایش کرونا انجام شده که از این میزان ۸۴ هزار و ۲۷۹ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. 

از نکات قابل توجه در آمارها عدم اعلام تعداد بهبودیافتگان است تا بتوان بر اساس آن میزان نجات‌بخشی بیماران مبتلا به کرونا در انگلیس را اندازه‌گیری کرد.

یک سخنگوی وزارت بهداشت انگلیس روز دوشنبه درباره فقدان آمار بهبودیافتگان به خبرنگار ایرنا این گونه توضیح داد که داده‌های آماری در بخش‌های مختلف کشور (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) به‌صورت جداگانه و توسط سازمان بهداشت عمومی جمع‌آوری می‌شود.

او در پاسخ به این پرسش که چرا صرفا آمار ابتلا و موارد فوت شده گزارش می‌شود و کدام نهاد مسئول ارائه آمار نهایی است جواب روشنی ارائه نداد. وی به این نکته بسنده کرد که جمع‌آوری اطلاعات یک فعالیت مشترک نهادهای مختلف است. 

با توجه به کمبود فلج کننده تجهیزات پزشکی و سرعت افزایش آمار مرگ و میر بر اثر کرونا در انگلیس، به نظر می‌رسد که آمار پایین بهبودیافتگان موج جدیدی از اعتراض‌ها در این کشور را در پی داشته باشد که اعلام آن چندان به نفع دولت انگلیس نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha