۲۷ فروردین ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83751552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گروههای مغربی استفاده از نرم افزار اسرائیلی شناسایی مبتلایان کرونا را محکوم کردند

تهران-ایرنا- گروههای سیاسی و حقوق بشری مغرب تصمیم مقامات این کشور برای استفاده از نرم افزار (اپلیکیشن) ساخت رژیم صهیونیستی برای شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا را محکوم کردند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، دولت مغرب پیش از این اعلام کرد که قصد دارد از نرم افزار شناسایی مبتلایان به ویروس کرونا را در گوشی های هوشمند فعال کند تا افراد بتوانند مبتلایان به ویروس را تشخیص دهند.

اما گروههای مغرب از جمله "شبکه دمکراسی مغرب برای همبستگی مردمی" ، جنبش" بی دی اس مغرب" و " ائتلاف مغرب برای حقوق بشر" این موضوع را محکوم و اعلام کردند که اپلیکیشنHamagen ساخت رژیم صهیونیستی غاصب است. 

این گروهها از دولت مغرب خواستند که این برنامه را از لیست فن‌آوری‌های خود برای مقابله با ویروس کرونا خارج کند و تاکید کردند این به مثابه عادی سازی با دشمن صهیونیستی است و در هر زمینه ای این موضوع جرم است و باید در این خصوص قانونی در کشور وجود داشته باشد.

در مغرب تاکنون یکهزار و ۱۳۸ نفر به ویروس کرونا مبتلا و ۱۲۶ نفر جان خود را از دست داده اند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹»  اواسط ماه دسامبر (۲۴ اذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha