توقیف ۱۱۹ خودرو به دلیل نقض فاصله‌گذاری اجتماعی در قم

قم-ایرنا- دادستانی قم از توقیف ۱۱۹ خودرو و جریمه ۵۸۲ وسیله نقلیه دیگر به دلیل نقض فاصله‌گذاری اجتماعی در این استان خبر داد.

خبرنگار ایرنا از روابط عمومی دادستانی قم کسب اطلاع کرد که از زمان آغاز طرح فاصله‌گذاری اجتماعی برای ۴۰ نفر از برهم زنندگان نظم عمومی و افراد هنجارشکن پرونده قضایی تشکیل‌شده است.

بر اساس این گزارش، در پی اعلام نارضایتی شهروندان از ترددهای غیرضروری و اقدامات هنجارشکنانه برخی افراد در مناطقی از قم به "سامانه گزارش‌های مردمی قرارگاه دادسرای قم" طرح برخورد با نقض‌کنندگان فاصله‌گذاری اجتماعی به اجرا درآمده است.

طرح برخورد با ناقضان فاصله‌گذاری هوشمند از تاریخ ۱۰فروردین‌ماه با حضور عوامل اجرایی قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیروی انتظامی، پلیس راهور و نیروهای معاونت عملیات سپاه در نقاط پرتردد شهر اجراشده است.

در همین راستا حجت‌الاسلام غریب دادستان قم و حجت‌الاسلام تحریری جانشین قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرا و سرهنگ موحد جانشین فرمانده سپاه استان از  اجرای طرح "سلامت" با هدف برخورد با کانون اجتماعات غیرضروری در سطح شهر سرکشی کردند.

 شهروندان قمی می‌توانند در صورت مشاهده هر نوع  هنجارشکنی و تخلف در سطح شهر، گزارش خود را در بستر فضای مجازی به شماره ۰۹۳۳۳۶۳۳۲۵۱  با قرارگاه دادسرای قم درمیان بگذارند.

به گزارش ایرنا، کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کوید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha