۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۰۷
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 83754488
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی ادامه دارد

۳۰ فروردین ۱۳۹۹، ۰:۰۷
کد خبر: 83754488
 بمباران یمن توسط جنگنده‌های سعودی ادامه دارد

تهران - ایرنا - "یحیی سریع" سخنگوی نیروهای مسلح یمن جمعه شب به ادامه نقض آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی اشاره کرد و گفت: در ۲۴ ساعت گذشته جنگنده‌های متجاوز سعودی ۳۵ نوبت مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

سریع در حساب توییتری خود نوشت، از این میان، ۲۷ حمله در استان مأرب و هشت حمله دیگر در مناطق خب و الشعف استان الجوف انجام شده است.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن افزود: ارتش و کمیته‌های مردمی یمن پنج یورش متجاوزان به شهرستان "الصرواح" در استان مأرب را ناکام گذاشتند.

همچنین رزمنده‌های یمن سه نوبت نیز یورش متجاوزان به شهرستان خب و الشعف در استان الجوف در شمال این کشور و ۲ یورش ائتلاف متجاوز به منطقه مرزی الملاحیط در نزدیکی شهر مرزی الجیزان و حمله به مجازه در نزدیکی عسیر را ناکام گذاشتند.

سریع تصریح کرد، در این رشته عملیات دفاعی برای جلوگیری از پیشروی متجاوزان، مبارزان یمنی شماری از خودروهای زرهی آن‌ها را نابود کردند. همچنین ده‌ها مزدور یمنی وابسته به ائتلاف نیز کشته یا زخمی شدند.

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز با هشدار به ائتلاف سعودی اعلام کرده بود، پاسخ به تنش‌های نظامی ائتلاف و بدعهدی آن در موضوع آتش‌بس در روزهای پیش‌رو داده خواهد شد.

"ترکی المالکی" سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان پنجشنبه هفته گذشته بطور رسمی از اعلام توافق آتش‌بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش‌بس ۲ هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است، با این وجود اما این ائتلاف به آتش‌بس پایبند نبوده و روزانه مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی و توپخانه‌ای قرار داده است.

بسیاری از مقام‌های یمنی نسبت به نیت عربستان در این خصوص ابراز تردید کرده‌ و معتقد بودند این تاکتیک جدید ائتلاف سعودی است تا این ائتلاف بتواند از آن برای تجدید قوا و جبران خسارت‌های اخیر خود استفاده کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha