۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 780
کد خبر: 83763950
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آغاز ماه رمضان یمنی ها با بمب های سعودی ها  

۶ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۱۵
کد خبر: 83763950
آغاز ماه رمضان یمنی ها با بمب های سعودی ها  
ادامه کشتار یمنی ها توسط آل سعود

تهران – ایرنا – در حالی که جهان اسلام در سایه ویروس کرونا به استقبال ماه مبارک رمضان رفته، اما امسال نیز مردم یمن مجبور هستند که به جای صدای اذان و قرآن با صدای بمب های ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به سرکردگی عربستان ماه مبارک رمضان را سپری کنند.

سعودی های متجاوز در اقدامی نمایشی از دو هفته پیش اعلام کردند که در جنگ یمن آتش بس یک طرفه برقرار کرده و این آتش بس را روز گذشته (جمعه) یک ماه دیگر تمدید کردند، ولی شب گذشته و بامداد امروز بمب افکن های متجاوز سعودی در ۳۵ نوبت یمن را بمباران کردند.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن  اعلام کرده که جنگنده - بمب‌افکن‌های ائتلاف متجاوز سعودی ظرف ساعات گذشته ۳۵ بار مناطقی در استان‌های صعده و مأرب یمن را بمباران کردند.

وی همچنین گفت که نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی نیز عملیات هجومی نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی را در شهرستان مجزر استان مأرب دفع کردند که در اثر آن شمار زیادی از نیروهای وابسته به سعودی کشته و یا زخمی شدند.

توپخانه‌های متجاوزان سعودی نیز روز پنجشنبه مناطق مسکونی «رازح» و «باقم» در استان «صعده» در شمال یمن را هدف حملات توپخانه ای گسترده خود قرار دادند.

این حملات در حالی صورت گرفته که «ترکی المالکی» سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی دیروز (جمعه) اعلام کرد که به مدت یک ماه دیگر آتش بس در یمن تمدید می‌شود، آتش بس نمایشی که از ۲۱ فروردین از سوی سعودی در ظاهر آغاز شده ولی تاکنون طی این مدت بیش از ۲۰۰ بار از سوی عربستان و همپیمانانش نقض شده است.

المالکی همچنین مدعی شده که این تمدید بنا به درخواست «مارتین گریفیتس» نماینده سازمان ملل در امور یمن صورت گرفت تا فرصت بیشتری برای پیشبرد مذاکرات دو جانبه در خصوص برقراری آتش بس دائمی فراهم آید!؛ آتش بسی که عربستان حتی چند ساعت نیز به آن پایبند نبوده ‌است.

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصار الله یمن هم روز جمعه در واکنش به اعلام تمدید آتش‌ بس ادعایی از سوی ائتلاف سعودی در حساب کاربری توییتری خود نوشت که چیزی به نام آتش‌ بس وجود نداشته تا سعودی آن را تمدید کند، بلکه تشدید حملات به یمن است که آل سعود آن را تمدید کرده اند.

«یاسر الحوری» دبیر شورای عالی سیاسی یمن نیز آتش‌بس ادعایی عربستان را صرفاً یک «مانور سیاسی» برای «فریب افکار عمومی» دانست و تصریح کرد که نقض مکرر آتش ‌بس دو هفته ‌ای نشان می دهد که ریاض به دنبال پایان تجاوزگری نیست.

تجاوز عربستان به یمن وارد ششمین سال خود شده و صدها میلیارد دلار خسارت در پی داشته است و تاکنون بیش از یکصد هزاران یمنی در اثر جنگ و پیامدهای ناگوار آن به شهادت رسیده اند و بر اساس گزارش سازمان ملل متحد، قحطی در یمن به بزرگ‌ترین فاجعه انسانی در جهان تبدیل شده است.

 در حالی اقدامات ضدانسانی و ضداسلامی عربستان در یمن ادامه دارد که کشورهای اسلامی به غیر از مردم مظلوم یمن از دیروز و یا امروز ورود به ماه مبارک رمضان را که ماه میهمانی خداست ، جشن گرفته اند.

همچنین در حالی اقدامات ائتلاف متجاوز عربی – آمریکایی به سرکردگی سعودی در یمن ادامه داد که تا این ساعت حدود ۱۹۸ هزار نفر در اثر ویروس کرونا در جهان جان خود را از دست داده اند و شمار مبتلایان به این ویروس نیز در سراسر جهان به بیش از ۲ میلیون ۸۰۰ هزار نفر رسیده است و کسی از فردای خود خبری ندارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha