۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 83760369
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان قزوین: طرح کمک مومنانه اقدامی انسان دوستانه است نه اجباری

قزوین - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب قزوین گفت: طرح کمک مومنامه بر مبنای تاکید رهبر معظم انقلاب اقدامی کاملا اجتماعی و انسان دوستانه است و اجباری برای مشارکت افراد وجود ندارد.

به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دادگستری استان قزوین، محمد قاسمی با بیان اینکه اجرای طرح کمک مومنانه مستلزم مشارکت و مسئولیت پذیری اجتماعی است، افزود: این طرح کاملا مردمی بوده و اجرای صحیح آن نیازمند شناسایی جامعه هدف و نظارت دقیق در توزیع کمک‌ها است.

وی اضافه کرد: اگرچه حضور دولت و حاکمیت در این طرح به منظور ساماندهی دقیق است، اما این طرح در شمایل کلی اقدامی کاملا اجتماعی و انسانی به منظور کمک به اقشار آسیب‌پذیر اقتصادی ناشی از ویروس کرونا بوده و اجباری برای مشارکت افراد در این طرح وجود ندارد.

قاسمی تصریح کرد: در آموزه‌های دین مبین اسلام به موضوع نوع‌دوستی، دست‌گیری و کمک به افراد تاکید شده و این طرح نیز در همین راستا و اجرای آن مستلزم مشارکت اجتماعی آحاد جامعه است.

این مقام قضایی با بیان اینکه کسانی افراد در این طرح خداپسندانه باید با نیت الهی در آن مشارکت داشته باشند، اظهار داشت: با انجام نیت خداپسندانه، علاوه بر احیای ارزش‌های دینی در جامعه شاهد تقویت پیوندهای اجتماعی بین مردم و مسؤولان خواهیم بود.

قاسمی حصول نتیجه در این طرح را مهم برشمرد و بیان داشت: بدون شک اجرای هر طرح با نقطه نظرات و دیدگاه‌های موافق و مخالف همراه است، اما همانگونه که رهبر انقلاب نیز تاکید داشتند، در این طرح حصول نتیجه و بهرمندی جامعه هدف که اقشار آسیب‌پذیر هستند باید در اولویت قرار گیرد و یقینا دستیابی به هدف مورد نظر پاسخی قاطع به افرادی خواهد بود که از روی غرض‌ورزی این طرح را مورد هجمه قرار می‌دهند.

دادستان قزوین خاطرنشان کرد: از آحاد جامعه به خصوص دست‌اندرکاران بخش تولید و صنعت، کارکنان دولت و کسانی که از تمکن مالی برخوردارند، خواستاریم تا با نگاه مسئولیت‌پذیری اجتماعی و با هدف دستگیری از اقشار آسیب‌پذیر در این طرح مشارکت داشته تا کمک‌کار دولت در جبران آسیب‌های وارده ناشی از شیوع ویروس کرونا باشند که قطعا پاداش اخروی و الهی آنها در این طرح خیرخواهانه نزد خداوند متعال محفوظ است.

قاسمی یادآور شد: بدون شک در دوران پساکرونا با تبعات و آسیب‌هایی در حوزه های مختلف اعم از اقتصادی، اجتماعی و غیره مواجه خواهیم بود که به منظور پیشگیری و کاهش این آسیب‌ها ضروری است کارگروهی متشکل از نمایندگان بخش های مختلف در استان تشکیل شده و آسیب‌های آینده شناسایی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha