۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83761662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هواشناسی کردستان در خصوص آبگرفتگی معابر هشدار داد

۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۰۵
کد خبر: 83761662
هواشناسی کردستان در خصوص آبگرفتگی معابر هشدار داد

 سنندج - ایرنا - معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به آغاز فعالیت سامانه بارشی در آسمان این استان، آبگرفتگی معابر داخل و خارج شهری و بروز سیلاب‌های موقت در مسیل‌ها وجود دارد بنابراین لازم است مردم نکات ایمنی در این خصوص را رعایت کنند.

علی پناهی‌ روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هشدار هواشناسی در حصوص سامانه فعلی در سطح هشدار نارنجی است، افزود: سطح نارنجی به این معنی است که مسوولین باید آمادگی لازم برای مقابله با خطرات احتمالی را داشته باشند.

وی اضافه کرد: فعالیت این سامانه امروز و فردا خواهد بود که بیشترین عملکرد آن در روز جاری شامل بارش باران همراه با رعد و برق، بارش تگرگ و وزش باد(گاهی شدید) است.

معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی کردستان گفت: امروز شدت بارش‌ها در بانه، مریوان، سرشیو سقز خواهد و بود و در سقز، ارتفاعات سارال و ارتفاعات چهل چشمه، منطقه اورامان با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

پناهی اظهار داشت: در روز جمعه نیز بارش بصورت پراکنده بویژه در نواحی غربی استان و وزش باد نسبتاً شدید و غبار پیش‌بینی می‌شود.

وی یادآور شد: آبگرفتگی معابر داخل و خارج شهری و رخداد سیلاب‌های موقت بخصوص در روز جاری و در مناطق ذکر شده، بالا آمدن موقت سطح آب رودخانه‌ها، وزش تندبادهای لحظه‌ای، خطرات احتمالی ناشی از رخداد صاعقه و رعد وبرق و خسارت ناشی از بارش احتمالی تگرگ از مخاطره‌های این سامانه است.

پناهی تاکید کرد: توصیه می‌شود بهره برداران در این مدت کودپاشی و کشت‌های بهاره را انجام داده ولی از سم پاشی در زمان فعالیت سامانه، تردد در حاشیه رودخانه ها صعود و به ارتفاعات خودداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha