۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۵۲
کد خبرنگار: 958
کد خبر: 83762271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

الاخبار: آزادی ۴ پزشک فلسطینی نشانه‌ مثبتی در پرونده تبادل اسرا بود

تهران – ایرنا- روزنامه "الاخبار" لبنان امروز (پنجشنبه) با اشاره به آزادی ۴ پزشک فلسطینی توسط مصر، پیش‌بینی کرد پرونده تبادل اسرای مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی موفقیت‌آمیز پیش رود.

این روزنامه لبنانی نوشت: امکان موفقیت آمیز بودن پرونده تبادل اسرای مقاومت و رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر می‌شود و این پیشرفت با توجه به جزئیاتی که یک منبع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در خصوص طرح این جنبش برای تبادل اسرا در دو مرحله در اختیار الاخبار گذاشته، بیشتر شده است.

 این منبع آگاه با اشاره به آزادی ۴ پزشک اسیر فلسطینی از سوی مصر، ادامه داد: این اقدام در پی درخواست حماس از قاهره برای رسیدگی به پرونده‌های معلق از جمله پرونده اسرای فلسطینی در زندان های مصر انجام شده است و مقامات قاهره یکشنبه گذشته ۴ نفر از این زندانیان را آزاد کردند و همچنان ۵ نفر دیگر در زندان به سر می برند اما مقام‌های مصر وعده داده اند که افراد باقی مانده را آزاد خواهند کرد  هر چند زمان دقیق و تعداد این افراد را مشخص نکرده اند

الاخبار ادامه داد: آزاد شدن این پزشکان در حالی صورت می گیرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی و با میانجیگری مصر در خصوص تبادل اسرای جدید ادامه دارد و منابع عبری براین باورند که توافق "بنی گانتس" رهبر حزب " آبی و سفید" و " بنیامین نتانیاهو" رییس حزب "لیکود" برای تشکیل دولت، فضایی سیاسی برای نتانیاهو ایجاد خواهد کرد که  به وی برای حمایت از برقراری هرچه سریع‌تر این توافق کمک خواهد کرد.

 این روزنامه لبنانی افزود: برای نخستین بار کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی و امنیتی عالی رتبه از وجود مذاکرات غیر مستقیم رژیم صهیونیستی و حماس در خصوص تبادل اسرا خبر داد. این منابع صهیونیستی با اشاره به این که شیوع ویروس "کرونا" راهی برای  برقراری این توافق بازکرده است، افزودند: در گذشته پیشنهادهای حماس برای تل آویو پذیرفتی نبود اما در پی شیوع کرونا دو طرف دریافتند که مطالبات رد شده قابل تحقق است.

الاخبار تاکید کرد: با این که رژیم صهیونیستی  ادعا می کند که حماس از مبادله دو مرحله ای اسرا عقب کشیده اما یک منبع آگاه در حماس فاش کرد که این جنبش آمادگی خود را  برای چنین اقدامی با حفظ حقوق خود در خصوص عدم ارایه اطلاعات درباره سربازان و عدم پرداخت هزینه خارج از چارچوب معامله، به مصری‌ها اعلام کرده است.

باشگاه اسرای فلسطینی اعلام کرده است که رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ میلادی تاکنون یک میلیون فلسطینی را بازداشت کرده است و در حال حاضر بیش از ۵۰۰۰ فلسطینی در زندان‌های این رژیم به سر می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha