طرح بهار معرفت و خدمت در ماه رمضان اجرا می‌شود

تهران- ایرنا- مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی از اجرای طرح نامه‌های «بهار معرفت و خدمت»، «امام روستا»، «امام محله» و «طبیب» در ماه مبارک رمضان توسط روحانیون و مبلغان خبر داد.

به گزارش روز شنبه سازمان تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام حمید رفیعی گفت: با تشکیل ستاد رمضان در مرکز، ادارات کل استان‌ها و ادارات تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها، طرح نامه‌ای جامع توسط این ستاد با عنوان بهار معرفت و خدمت تنظیم شد و در اختیار روحانیون و مبلغان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی؛ مساجد و امامان محله را محور فعالیت‌هایش قرار داده است اذعان داشت: برنامه و طرح‌های متعددی را برای روحانیون مستقر به‌عنوان «امام روستا»، روحانیون و ائمه جماعاتی که در شهرها مستقر هستند و مساجد شهری را فعال کردند به‌عنوان «امام محله» و طلاب و روحانیون فعال در حاشیه شهرها با عنوان «امام پایگاه‌های اجتماعی»، آماده کرده‌ایم.

وظایف روحانیون در طرح طبیب

رفیعی درباره طرح طبیب اعلام کرد: در این طرح، روحانی ضمن ایجاد ارتباط و تعامل صمیمانه با مردم، نسبت به دلجویی و سرکشی از خانه‌های محله به منظور اطلاع یافتن از وضعیت فعلی و ظرفیت‌های موجود اقدامات لازم را انجام می دهد.

وی افزود: در این طرح پیشنهاد شده که روحانی به همراه معتمدین مسجد ضمن رعایت دستورالعمل‌های دوران کرونایی به منازل مراجعه کنند و از وضعیت، نیازها، مسائل، مشغله‌ها و دغدغه‌های مردم اطلاع کافی داشته باشند تا بتواند نسبت به توزیع حمایت‌های مادی و معنوی به بهترین نحو، اقدامات لازم را داشته باشند.

طرح مواسات و همدلی

مسئول قرارگاه تحول اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: از دیگر طرح هایی که امامان محله و روستا اجرا خواهند کرد طرح مواسات و همدلی است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۰۰ هزار بسته ارزاق غذایی توسط مساجد شهری و روستایی آماده شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

وی افزود: برگزاری برنامه های غیر حضوری اعم از برگزاری جزء خوانی قرآن کریم، آموزش قرآن، مراسم لیالی قدر، سخنرانی‌های کوتاه در فضای مجازی، بیان احکام و برگزاری مسابقات کتاب خوانی با استفاده از شبکه‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌های امامان محله و روستا در رمضان خواهد بود.

مساجد در اوج ابتلا به کرونا به صورت جهادی وارد عمل شدند

رفیعی ادامه داد: ماه مبارک رمضان؛ بهار قرآن و اوج فعالیت‌ها و جلوه‌گری های مساجد است و در این ماه بهترین فعالیت‌ها و اتفاقات را در مساجد شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ایام و لیالی ماه مبارک رمضان، دستور رزمایش مواسات و همدلی را صادر کردند اظهار داشت: همانطور که در رسانه‌ها شاهد بودیم، مساجد در اوج ابتلا به کرونا تعطیل نشدند و فعالیت‌های مساجد به صورت جهادی و با رویکرد اجتماعی پر شورتر از همیشه اجرا شد.

مساجد، امن ترین پناهگاه برای مردم

رفیعی با بیان اینکه مساجد از ابتدای تشکیل حکومت اسلامی به‌ عنوان ملجا و پناهگاه مسلمانان بودند اظهار داشت: در طول تاریخ در زمان مشکلات و سختی‌ها، مساجد همواره مورد توجه قرار گرفتند و طبق فرمایش پیامبر اکرم (ص) به هنگام نزول بلاها و مشکلات اهل مسجد در امان خواهند بود، امروز هم شاهد آن هستیم در این ابتلاء فراگیر کرونا، مساجد یکی از بهترین، زیباترین و امن‌ترین پناهگاه‌ها برای مسلمانان و مردم به شمار می‌روند و اتفاقات خوبی در این ایام توسط مردم و نیروهای جهادی با هدایت و رهبری روحانی محل رقم خورد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha