مصون‌سازی فرآیند آموزشی در بحران،‌ از اهداف شبکه شاد است

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: یکی از اهداف اصلی ایجاد شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد)، مصون سازی فرایند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود.

به گزارش شامگاه دوشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، «محسن حاجی میرزایی» عصر امروز در نهصد و هفتاد و چهارمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، با تسلیت رحلت آیت الله امینی و تجلیل از نقش ایشان در امر تربیت، اظهار کرد: پس از ورود بیماری کرونا و تعطیلی مدارس، آموزش و پرورش باید تکلیف آموزش را مشخص می‌کرد.

وی افزود: اگر تعطیلی کوتاه مدت باشد، نظام آموزشی خیلی دچار اشکال نمی‌شود اما چون به واسطه این بیماری فراگیر، تعطیلات طول کشید، ما باید کاری می‌کردیم لذا ابتدا به سراغ ارائه آموزش‌ها از طریق تلویزیون و همچنین ارائه آموزش‌ها در فضای مجازی و پیام رسان‌ها رفتیم و نهایتا به ایجاد شبکه آموزشی دانش آموزان (شاد) اقدام کردیم.

حاجی میرزایی گفت: راه اندازی شبکه آموزشی با این حجم و گستردگی که قرار است ۱۵ میلیون دانش آموز را پوشش دهد در این زمان کوتاه بسیار سخت و نیازمند تلاش مضاعف است لذا با تلاش‌های شبانه روزی که بدون وقفه در دو ماه اخیر صورت گرفت سعی ما براین بود تا برخی از مشکلات کاملا رفع شود.

وی، استقبال دانش آموزان و فرهنگیان از این شبکه را بسیار خوب اعلام و عنوان کرد: یکی از اهداف اصلی ما از ایجاد شبکه شاد، مصون سازی فرایند آموزشی کشور در برابر بحران‌هایی است که باعث تعطیلی مدارس می‌شود. البته در این فرصت کم، سعی کردیم این شبکه به آموزش‌های سال تحصیلی جاری برسد.

 وزیر آموزش و پرورش، هدف اصلی ایجاد این شبکه را آموزش دانش آموزان دانست و ادامه داد: در مناطق کم جمعیت و دور افتاده که دانش آموزان با مشکلات ناشی از امکانات فضای مجازی روبه‌رو هستند، آموزش‌ها را از طریق راهبران آموزشی پیش بردیم و حتی در برخی مناطق کم جمعیت، آموزش حضوری در فضای باز و با چینش پراکنده دانش آموز انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای پایه دوازدهم طبق روال هرساله آخر اردیبهشت پایان سال تحصیلی خواهد بود و پس از تعطیلات عید فطر، امتحانات از ۱۰یا ۱۷خرداد ماه آغاز و تا یک هفته از تیرماه ادامه خواهد داشت. آزمون سراسری نیز ۲۰ روز پس از آخرین امتحان نهایی برگزار خواهد شد.

وی همچنین در خصوص تدوین محتواهای درسی در فضای مجازی گفت: سازمان پژوهش و برنامه ریزی درسی، محتواهایی را برای معلمان تدوین و در اختیار آنان قرار داده؛ همچنین مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان نیز محتواهای آموزشی را آماده و به استان‌ها ارسال کرده است.

حاجی میرزایی تصریح کرد: در صورتی که امکان برگزاری امتحانات پایانی برای پایه‌های غیر از دوازدهم وجود نداشته باشد فعالیت دانش آموزان در کلاس‌های آنلاین و انجام تکالیف از شاخص‌های ارزشیابی توسط معلمان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تلاش خواهیم کرد برای آینده آماده شویم و محتواها به گونه‌ای تدوین شود تا در فضای مجازی به سهولت قابل ارائه باشد.

حاجی میرزایی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آئین نامه اجرایی مدارس که در دستور کار شورای عالی قرار داشت، اظهار کرد:  توجه به مشارکت معلمان و اولیا در امور مدرسه و مساعدت بیشتر خیرین می‌تواند در امر تعلیم و تربیت سهولت ایجاد کند.

 وی گفت: مستندسازی در مدرسه بسیار اهمیت دارد زیرا آیندگان باید بتوانند از تجارب امروز مدیران و معلمان  استفاده کنند و مشکلات را حل و فصل کنند.

به گفته حاجی میرزایی، در آموزش و پرورش بیش از ۱۰۰هزار مدیر داریم و ما نیازمند تربیت مدیر هستیم .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha