نماینده پارلمان عراق: کابینه الکاظمی رای اعتماد خواهد گرفت

بغداد - ایرنا - نماینده مستقل در پارلمان عراق گفت که پارلمان به کلیت کابینه پیشنهادی «مصطفی الکاظمی»، نخست وزیر مامور تشکیل دولت جدید این کشور، رای اعتماد می‌دهد.

«یوسف الکلابی» روز چهارشنبه در گفت و گوی با ایرنا افزود که پارلمان به کلیت کابینه الکاظمی رای اعتماد می‌دهد، اما برخی از وزیران پیشنهادی قادر نخواهند بود، از پارلمان رای اعتماد بگیرند.

وی اضافه کرد که به عنوان نمایندگان مستقل در پارلمان، اعتراض خود را به گوش الکاظمی برای تغییر برخی از وزیران پیشنهادی رسانده‌ایم.

الکلابی افزود که نسبت به برخی از وزیران پیشنهادی الکاظمی مثل وزیر دارایی که از وزیران سابق و چهره‌ای تکراری است، ایراداتی وجود دارد.

این نماینده پارلمان عراق با ناخرسندی از روند رایزنی‌ها بین الکاظمی و فراکسیون‌ها برای تشکیل کابینه جدید گفت که در روند رایزنی‌ها برای تشکیل کابینه حضور ندارد، اما می‌داند، اساس مشکل فعلی رقابت جناح‌های قدرت بر سر سهمیه‌ها در کابینه الکاظمی است.

وی نسبت به شرایط و چالش‌ها و تهدیدهایی که پیش روی عراق هشدار داد و گفت که کشور در پرتگاه سقوط قرار دارد و چاره‌ای جز تایید کابینه الکاظمی توسط پارلمان ندارد.

الکلابی با اشاره به اینکه دولت کنونی «عادل عبدالمهدی» دولت پیشبرد امور است، تاکید کرد که عراق برای مقابله با بحران‌ها و چالش‌های مختلفی که در پیش دارد، نیازمند دولت حقیقی و تام‌الاختیار است.

یوسف الکلابی از فرماندهان سابق «الحشدالشعبی» در دوره مبارزه با گروه تروریستی «داعش» در عراق است که در انتخابات پارلمانی اردیبهشت 98 با فهرست انتخابی «النصر» (حیدر العبادی) به پارلمان راه یافت، اما در جریان رایزنی‌های تشکیل دولت جدید در این کشور، با جدایی از این فراکسیون، به صف نمایندگان مستقل پیوسته است.

«برهم صالح» رییس جمهوری عراق 21 فرروردین پس از کناره‌گیری «عدنان الزرفی» از مکلف شدن به تشکیل کابینه، مصطفی الکاظمی را مأمور تشکیل دولت جدید کرد.
با وجود اجماع نظر همه گروه‌های سیاسی شیعه، کرد و سنی در معرفی الکاظمی، در چند روز گذشته روند انتخاب وزیران کابینه به سبب بروز اختلافات جدید بین گروه‌های سیاسی به ویژه جریان‌های شیعه با نخست وزیر مکلف با مشکل مواجه شده است.
الکاظمی از زمان انتصاب، یک ماه فرصت دارد کابینه خود را برای کسب رای اعتماد به پارلمان عراق معرفی کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha