۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 750
کد خبر: 83770631
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۲ برنامه قرآنی در شاهرود برگزار می شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۱۴
کد خبر: 83770631
۳۲ برنامه قرآنی در شاهرود برگزار می شود

شاهرود – ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود از برگزاری ۳۲ برنامه شاخص قرآنی در ۶ موسسه قرآن و عترت این شهرستان در نیمه نخست امسال خبر داد.

رضا مهدیان روز پنجشنبه با بیان اینکه ترویج قرآن، نهج‌البلاغه و سیره اهل‌بیت(ع) در جامعه ضرورت دارد، افزود: برگزاری برنامه‌ها و محافل قرآنی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی در دستور کار این اداره قرار دارد.

وی توسعه فرهنگ قرآنی را موجب کاهش میزان آسیب‌های اجتماعی در جامعه خواند و تصریح کرد: تقویت و پشتیبانی از مؤسسات قرآنی، برپایی نمایشگاه با موضوع قرآن و عترت، برگزاری همایش عفاف و حجاب، تجلیل از پیشکسوتان و همچنین فعالان قرآنی، برپایی نمایشگاه عکس قرآنی، برگزاری شب شعر به مناسبت ماه مبارک رمضان، رونمایی از کتاب با موضوع قرآن، نشست بصیرتی درک شب‌های قدر و برگزاری کلاس‌های احکام از جمله برنامه های است که در نظر گرفته شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزش حفظ، تفسیر و روان‌خوانی قرآن نیز پیش بینی شده، ادامه داد: تشکیل شناسنامه جامع فعالان قرآنی شامل استادان ، قاریان، حافظان، محققان، پژوهشگران و مدیران قرآنی از دیگر برنامه هاست.

مهدیان فراگیری آموزه‌های دینی برای جوانان و نوجوانان را ضروری دانست و ابراز داشت: برگزاری کارگاه آموزشی با موضوع نماز و حجاب، قصص قرآنی، برگزاری سلسله نشست‌های قرآنی و همچنین آشنایی و شناخت نهج‌البلاغه، برگزاری دوره‌های آموزشی از دیگر برنامه‌های انجمن قرآن و عترت محسوب می‌شود.

وی از برگزاری کلاس های آموزش خبرنگاران قرآنی خبر داد و اظهار داشت: امروزه آشنایی با قرآن در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در راستای ترویج قرآن امری ضروری است.

در شهرستان شاهرود ۶ موسسه قرآن و عترت فعالیت  دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha