فرهنگیان از آزمون کرونا سربلند بیرون آمدند

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش با تقدیر از تلاش‌های معلمان برای ارتقای نظام تعلیم و تربیت کشور گفت:‌ فرهنگیان از آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش‌آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند. آموزش و پرورش در سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی واکنش به ویروس کرونا، پاسخ خوبی داشت.

به گزارش روز پنجشنبه مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی  در دیدار صمیمی با جمعی از معلمان کشور که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار اشت:  به دلیل اینکه این پدیده جهانی است، لذا همه کشورها در صدد رفع این چالش هستند و از نظر من ویروس کرونا چالشی برای حکمرانی کشورها به وجود آورده است و کشورها با مدیریت این پدیده می‌توانند توان حکمرانی خوب خود را نشان دهند.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه ویروس کرونا بخش‌های بهداشت، آموزش، اقتصاد و همه مناسبات جمعی انسان‌ها را تغییر داده است، گفت: اینکه هر یک از این بخش‌ها چگونه می‌توانند عوارض ناشی از ویروس کرونا را رفع کنند، مهم است. در این شرایط نقش‌های اجتماعی به دلیل کرونا تغییر پیدا کرده و مشاغل درمانی مانند پزشکان و پرستاران موقعیت ویژه‌ای پیدا کرده‌اند. این شرایط مانند موقعیتی است که کشور با جنگ مواجه می‌شود و نیروهای نظامی که حافظ امنیت مرزهای کشور هستند، مورد توجه قرار می‌گیرند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه آموزش و پرورش در جریان شیوع ویروس کرونا با یک آزمون مواجه شد، گفت: ارزیابی‌ام این است که فرهنگیان از این آزمون ویروس کرونا سربلند و با افتخار بیرون آمدند و نقش آفرینی‌های ارزنده‌ای داشتند. آموزش و پرورش توانست در سرعت، کیفیت و گستره جغرافیایی واکنش به ویروس کرونا، پاسخ خوبی داشته باشد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه فعالیت‌های ما در آموزش و پرورش باید علمی باشد، گفت: نمی‌توانیم در آموزش و پرورش فعالیت‌های تبلیغاتی داشته باشیم؛ چرا که ۴۰میلیون ذی‌نفعان آموزش و پرورش لحظه به لحظه عملکرد ما را بررسی می‌کنند و اگر در جایی حرف غیر علمی یا تبلیغاتی زده باشیم، آن را بازگو می‌کنند.

حاجی میرزایی با اشاره به دیدارش با رییس شبکه آموزش صداوسیما، گفت: به دلیل حضور آموزش و پرورش در این شبکه موقعیت شبکه آموزش ارتقاء یافته است و ۲۷میلیون بار فیلم‌های آموزشی این شبکه دانلود شده است.

وی با بیان اینکه بستر شبکه آموزش تعاملی نیست و ما نیازمند بستری تعاملی بودیم تا ارتباط بین دانش آموزان و معلمان برقرار شود، اظهار کرد: دانش آموزان باید می‌توانستند سوالات خود را از معلمان بپرسند و یا معلمان تکالیفی مناسب با درس‌های داده شده به دانش آموزان می‌دادند و تکالیف انجام شده را بررسی می‌کردند که آموزش‌های تلویزیونی چنین قابلیتی را نداشت.

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای سایر دانش آموزان که دسترسی به شبکه شاد ندارند، باید بر استفاده از روش‌های دیگر از جمله راهبران آموزشی، ارایه بسته‌های آموزشی و آموزش‌های تلویزیونی و سایر روش‌ها تاکید شود و این اتفاق در استان‌ها و مناطق افتاده است. ما شاهد هستیم که راهبران آموزشی در مناطق روستایی و عشایری با رعایت فاصله اجتماعی در این مناطق کلاس‌های درس را تشکیل داده‌اند.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید با بیان اینکه مهمترین ماموریت آموزش و پرورش توانمند کردن انسان‌ها، ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، مدیریت مناسبات اجتماعی و متکی بودن کودکان بر خود است و گفت: خطای بزرگی است که ماموریت آموزش و پرورش را فرستادن کودکان به دانشگاه بدانیم.

حاجی میرزایی با تاکید بر اجرایی کردن سند تحول به دلیل تاکید بر اهداف بالا، اظهار کرد: برای اجرای سند تحول باید جامعه را آگاه کنیم و برای این کار باید مفاهیمی را از سند تحول استخراج و در مورد آن با جامعه گفتگو کنیم. بنابراین هر چقدر بتوانیم حوزه حساسیت و توجه جامعه را برانگیزانیم می‌توانیم موفق‌تر عمل کنیم.

وی گفت: سیاست ما کاستن دغدغه همکاران فرهنگی است تا فرهنگیان بتوانند بر هدف اصلی خود یعنی تعلیم و تربیت متمرکز شوند و در این زمینه گام‌هایی برداشتیم و توانستیم در ترمیم حقوق فرهنگیان، ارایه تسهیلات و مسکن فرهنگیان فعالیت‌هایی داشته باشیم و این موضوع را همچنان پیگیری می‌کنیم.

این دیدار به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد و در دفتر هریک از مدیران کل استانی یک نفر از معلمان برگزیده از طریق ویدیو کنفرانس نظرات خود را ارایه کردند. همچنین ۵ نفر از نمایندگان اولیا در انجمن اولیا و مربیان نیز به نمایندگی از اولیای دانش آموزان کشور در این نشست ویدئو کنفرانسی به ارایه نظرات خود پرداختند.

اخبار مرتبط

  • همدلی از جنس معلمی

    همدلی از جنس معلمی

    تهران - ایرنا - این روزها که کرونا سبک زندگی همه را به هم زده است هرکسی به نوعی برای کمک به…

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha