۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 83770777
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نقاهتگاه‌های چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۳:۴۹
کد خبر: 83770777
نقاهتگاه‌های چهارمحال و بختیاری جمع‌آوری شد

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به کنترل شیوع ویروس کرونا در استان و نبود نیاز به نقاهتگاه‌ها، این مراکز با تصویب ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا جمع‌آوری شد.

اقبال عباسی روز پنجشنبه در ستاد استانی مقابله و پیشگیری از ویروس کرونا افزود: با این وجود یکی از پنج نقاهتگاه موجود در استان که نگهداری و فعال نگه داشتن آن نیاز به هزینه نداشته باشد، برای پیش‌بینی روزهای مورد نیاز، در استان همچنان فعال نگه داشته می‌شود.

وی، کنترل شیوع ویروس کرونا در استان به نسبت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با همراهی مدیران و همکاری مردم شیوع ویروس کرونا در استان به خوبی کنترل شده است، اما هنوز خطر ویروس کرونا وجود دارد و خودمراقبتی و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی همچنان یک ضرورت است.

عباسی، با تاکید بر تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز در استان، تصریح کرد: چنانچه با صلاح دید و نظر دانشگاه علوم پزشکی وسایل و اقلام بهداشتی نظیر ماسک، دستکش و محلول‌های ضدعفونی کننده مازاد بر نیاز در استان داشته باشیم، اعلام می‌شود تا منعی برای ارسال این اقلام به دیگر مناطق وجود نداشته باشد.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر دورکاری یک سوم کارمندان دولت، تصریح کرد: در برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان نیاز است با تمام ظرفیت پرسنلی به مردم ارائه خدمت شود تا از ایجاد تجمع و ازدحام در ادارات جلوگیری شود.

عباسی، تداوم خدمات‌رسانی بی‌وقفه به مردم در شرایط کنونی را یک امر مهم و ضروری دانست و گفت: تعدادی از دانش‌آموزان منطقه خانمیرزا و لردگان به سبب قطع شدن دستگاه فیبرنوری از آموزش مجازی محروم شده‌اند که باید سریع این مشکل برطرف شود و دیگر شاهد بروز چنین اتفاقاتی در استان نباشیم.

وی در خصوص مدیریت جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مومنانه در استان نیز با تاکید بر خودداری از موازی‌کاری بین‌دستگاهی خاطر نشان کرد: در جذب و جمع‌آوری کمک‌ها همه نهادهای مردمی و دولتی می‌توانند ورود پیدا کنند، اما توزیع این کمک‌ها با مدیریت سپاه استان انجام می‌گیرد و تنها این نهاد متولی توزیع است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از تلاش فعالان بهداشت و درمان و سایر دستگاه‌های خدمات‌رسان استان، افزود: کنترل وضع موجود و جلوگیری از بحرانی شدن شرایط استان، مرهون این همراهی و خدمات‌رسانی به موقع و به هنگام بود.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

شست‌وشوی شوی دست‌ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن‌های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری ازشیوع این ویروس توصیه می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha