۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۵
کد خبر: 83771014
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت در مازندران برگزار نمی شود

۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۲۱:۴۵
کد خبر: 83771014
نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت در مازندران برگزار نمی شود

ساری - ایرنا - معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران اعلاک کرد: نماز جمعه ۱۲ اردیبهشت در شهرستان‌های استان به دلیل تداوم شرایط پر خطر ابتلا به ویروس کرونا برگزار نمی شود.

حسین حسن نژاد عصر پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: تا به این لحظه تصمیم تازه ای برای برگزاری نماز جمعه در شهرستان‌های استان گرفته نشد. 

وی با بیان اینکه تعطیلی نماز جمعه در مراکز استان ها از سوی ستاد اقامه نماز جمعه کشور و با توصیه وزارت بهداشت تصمیم‌گیری می شود افزود: برگزاری نماز جمعه در دیگر شهرستان‌های مازندران نیز توسط نماینده ولی فقیه و ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا است که تاکنون تصمیم در این زمینه اتخاذ نشد.

معاون سیاسی استاندار مازندران به برگزاری نماز جمعه در شهرهای با وضعیت سفید کرونایی اشاره کرد و گفت: در این زمینه نیز تاکنون استثنایی قائل نشده و همچنان برگزاری نماز جمعه برای تاریخ ۱۲ اردیبهشت درتمامی نقاط استان ممنوع است. 

به گفته حسن نژاد، برپایی نماز جماعت در مساجد نیز متعاقبا ممنوع بوده و تا عادی شدن شرایط شیوع ویروس کرونا باید نسبت به برگزاری این فریضه الهی خودداری شود. 

برگزاری نماز جمعه مازندران از نهم اسفند ماه سال گذشته همراه با شیوع ویروس کرونا و به منظور شکستن زنجیره انتقال این ویروس لغو شد و پس از گذشت ۱۰ هفته تاکنون ادامه یافت.

مازندران اکنونهفتاد و دومین روز شیوع ویروس کووید -۱۹ یا همان کرونا را پشت سر می گذارد؛ و با وجود اینکه در حال حاضر ۲ شهرستان سیمرغ و کلاردشت در شرایط سفید قرار دارند، در مجموع مازندران جزو استان های با ریسک بالا قرار دارد. 

شیوه ویروس کرونا امروز برای نخستین بار در یک هفته اخیر روند افزایشی داشت و در حال حاضر نیز بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی مازندران  ۳۷۰ بیمار مشکوک مبتلا به ویروس کروان در بیمارستان های استان بستری هستند. 

در مجموع در ۴۷ نقطه این استان نماز جمعه برگزار می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha