۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83772633
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به لبنان

۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۴۳
کد خبر: 83772633
اعلام آمادگی صندوق بین المللی پول برای کمک به لبنان

تهران -ایرنا - در حالی که لبنان در روزهای گذشته بار دیگر شاهد اعتراض های مردمی به وضعیت اقتصادی و معیشتی این کشور است، صندوق بین المللی پول با کمک فوری به این کشور موافقت کرد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری عربی 21، لبنان خبرهای مالی اطمینان بخش و مطلوبی را از صندوق بین المللی پول در راستای کمک مالی به این کشور برای برون رفت از بحران مالی کنونی دریافت کرده است.

" غازی وزنی " وزیر دارایی لبنان روز جمعه اعلام کرد که تماس ها با این صندوق نتیجه بخش بوده و آماده کمک های سریع به این کشور است.

" حسان دیاب " نخست وزیر لبنان با توجه به برنامه اصلاحات اقتصادی دولت این کشور، نامه درخواست کمک مالی از صندوق بین المللی پول را امضا کرد.

دولت لبنان اخیرا برنامه مهم اصلاحات اقتصادی را برای حل بحران بدهی های ارزی ،پایین آمدن میزان بیکاری ، تقویت ارزش پول ملی و سیستم بانکی و مشکلات دیگر اقتصادی که عارض این کشور است، اعلام کرد.

لبنان این روزها و طی ماه های گذشته بدترین بحران مالی و اقتصادی خود را تجربه کرده است .

کاهش بی سابقه ارزش پول ملی به یک سوم آن ، بیکاری ، ضعف در خدمات رسانی در بخش های برق و دفع زباله ، گرانی های افسار گسیخته ، کمبود شدید دلار و بالا رفتن قیمت آن و کاهش میزان اعتبار بین المللی مالی لبنان باعث شده تا بخش هایی از مردم این کشور پس از چند ماه بار دیگر در خیابان ها تظاهرات کرده و علیه گرانی و فساد اقتصادی و دولتی اعتراض کنند.

پیش از ناآرامی ها هر دلار با یک هزار و ۵۰۰ لیره لبنانی مبادله می شد و اکنون این رقم از مرز ۳ هزار و ۲۰۰ لیره در برابر یک دلار نیز فراتر رفته است.

دلیل بخشی از این نابسامانی اقتصادی انتقال غیرقانونی میلیاردها دلار سرمایه های مردمی و بانکی این کشور به خارج و به ویژه به سوئیس است و یکی از خواسته های اصلی مردم و مسوولان این کشور شناسایی عاملان این موضوع و بازگشت این اموال به داخل لبنان است.

لبنان از اواسط سال ۱۳۹۸ شاهد ناآرامی بود که برای مدتی کاهش یافت و بار دیگر در روزهای اخیر ناآرامی ها در لبنان آغاز شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha