۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۹:۱۰
کد خبر: 83774328
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

فعالیت عادی بیمارستان‌های یزد از روزدوشنبه آغاز می‌شود

یزد- ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گقت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند و از فردا(دوشنبه) فعالیت های عادی مراکز بهداشتی و درمانی استان آغاز می شود.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی دانشگاه ، دکتر محمود نوری شادکام افزود: در حال حاضر با توجه به کنترل و مدیریت بیماری، سه بیمارستان در شهرستان‌ها و همین تعداد در مرکز استان، یک بخش مجزا با نیروهای مجزا برای بیماران کرونایی در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: بخش‌های بستری بیماران کرونایی از سایر بخش‌های بیمارستان ها جدا در نظر گرفته شد و سایر بخش‌های بیمارستان‌ها هم فعالیت عادی خود را آغاز می کنند.

این مسوول اظهار کرد: ۱۴ بیمارستان دیگر استان پاک اعلام شد و از فردا فعالیت عادی خود را آغاز می کنند و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی به بیماران خدمات ارائه می‌دهند.

نوری شادکام تصریح کرد: روزانه ۳۰ تا ۴۰ بیمار جدید به بیمارستان‌های استان  مراجعه می کنند و همین تعداد بهبود یافته و ترخیص می‌شوند.

با شیوع کرونا و حاکم شدن وضعیت جدی بر استان، ۲۰ بیمارستان استان در بخش دولتی و خصوصی به بیماران کرونایی خدمات ارائه کردند.

همچنین رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر یکشنبه اعلام کرد: تاکنون ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر در کشور به طور قطعی به کرونا مبتلا شدند و با فوت ۴۷ نفر در۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۲۰۳ تن رسید.

کیانوش جهانپوربیان کرد: از دیروز تا ظهر ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید- ۱۹ در کشور شناسایی شدند که  تاکنون ۷۸ هزار و ۴۲۲  نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدند که ۲ هزار و ۶۹۰ بیمار تحت مراقبت قرار دارند.

وی اظهار کرد: تاکنون ۴۹۶ هزار و ۲۷۳ آزمایش تشخیص کووید- ۱۹  شد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت بیان کرد: اگر با کشوهایی که همزمان با ایران وارد اپیدمی  شدند خود را مقایسه کنیم، از همه کشورهای حتی توسعه یافته آمار بهبود یافتگان بهترو قابل مقایسه است و با توجه به فاکتورهای اقتصادی و تحریم و پراکندگی جمعیت، قادر خواهیم بود که این مقایسه را انجام بدهیم.

وی افزود: بعد از ۵۵ روز، تعداد مرگ و میر و فوت ناشی از بیماری در کشور در بازه زمانی یک روزه به کمتر از ۵۰  مورد رسید، امیدواریم این روند نزولی و کاهشی با رعایت مردم و تلاش همکاران ما در نظام سلامت ادامه داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha