«جان هلند-کای» در یادداشتی برای نشریه دیلی تلگراف افزود که فرودگاهها گنجایش لازم را برای میزبانی صفهای طولانی ندارد و از نخست وزیر انگلیس خواست تا با فرا رسیدن فصل تابستان به یک راه حل بینالمللی مشترک و قابل اجرا برسد.
وی افزود: فاصله ایمنی را فراموش کنید؛ در صنایع هواپیمایی و هر شکل دیگری از وسایل نقلیه عمومی جواب نمیدهد. البته مشکل هواپیماها نیستند، بلکه کمبود گنجایش فرودگاهها برای میزبانی صفهای طولانی است.
هلند-کای پیشبینی کرد که برای رعایت فاصله ایمنی در هر پرواز یک کیلومتر صف تشکیل خواهد شد.
رئیس فرودگاه هیترو پیشنهاد آزمایش اجباری سلامت مسافران را بهعنوان راهکاری برای کاهش خطر ابتلا به کرونا در طول سفر مطرح کرد.
او که از سه ماه حقوق خود به دلیل مشکلات مالی ناشی از کرونا چشم پوشیده یادآور شد که ۴۰ درصد صادرات انگلیس به فرودگاه هیترو وابسته است و «اگر هواپیماها پرواز نکنند، کارخانهها نه به لوازم یدکی مورد نیاز دسترسی خواهند داشت و نه میتوانند آن را وارد بازار کنند.»
هلند-کای پیش تر هم درباره رعایت فاصله ایمنی در صنایع هوایی و گردشگری هشدار داده و گفته بود که این مساله باعث کاهش ظرفیت هواپیما و افزایش بهای بلیتها خواهد شد.
نخست وزیر انگلیس با بیان اینکه اوج همهگیری کرونا در کشور سپری شده وعده داد که ظرف چند روز آینده طرح دولت برای خروج از قرنطینه را ارائه خواهد داد. او از سوی فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه تحت فشار زیادی قرار دارد تا برای جلوگیری از بحران اقتصادی محدودیتها رفع کند.
با این حال نظرسنجیهای صورت گرفته در انگلیس حاکیست که بیشتر مردم این کشور به نوعی فوبیای کرونا دچار شده و تمایلی به برداشتن سریع محدودیتها ندارند. انتشار فرازهایی از جزئیات طرح دولت در رسانههای انگلیس نشان میدهد که حفظ فاصله ایمنی از ارکان اصلی برنامه خروج از قرنطینه است.
هیترو پیش از بحران شیوع کرونا شلوغ ترین فرودگاه اروپا بود و روزانه بیش از ۲۰۰ هزار مسافر از این فرودگاه تردد می کرد. با این حال تحقیقات صورت گرفته نشان میدهدکه ترافیک هوایی در این فرودگاه به دلیل زمینگیر شدن بسیاری از خطوط هواپیمایی و محدودیت سفر در دنیا به پایینترین حد در ۴۰ سال گذشته رسید.
انجمن بینالمللی حمل و نقل هوایی در گزارشی هشدار داد که شرکتهای هواپیمایی انگلیس امسال حدود ۱۸ میلیارد پوند متضرر خواهند شد.
نظر شما