۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83775204
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس کل دادگستری: ۱۰ جرم نخست در استان مرکزی شناسایی شده است

خمین - ایرنا - رییس کل دادگستری استان مرکزی گفت: ۱۰ جرم نخست در استان مرکزی شناسایی و علت وقوع این جرایم کارشناسی می‌شود.

حجت‌الاسلام « عبدالمهدی موسوی» روز دوشنبه در نشست با مسوولان دادگستری و قضات خمین افزود: اطاله دادرسی بیماری مزمن حوزه قضایی است و سبب نارضایتی عمومی شده که رفع آن در دستور کار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی در رسیدگی به پرونده‌ها در دادگستری خمین اظهار داشت: کاهش زمان رسیدگی به پرونده‌های قضایی یکی از سیاست‌های مهم تحول دستگاه قضایی کشور است.
 رییس کل دادگستری استان مرکزی مبارزه با فساد را یکی دیگر از اولویت‌های قوه قضاییه بیان کرد و ادامه داد: این مهم با قدرت در استان مرکزی پیگیری می‌شود.
حجت‌الاسلام موسوی گفت: تکریم متهم شعار نیست و مردم باید آن را حس کنند چراکه دادگاه محل رعایت حقوق تمام افراد و تمام حقوق افراد جامعه است.
وی تاکید کرد: افزایش روحیه جهادی، بهره‌گیری از انگیزه جوانان و تجربه پیشکسوتان، تقویت شوراهای حل اختلاف و تلاش برای بیشتر شدن آمار صلح و سازش در دستور کار دادگستری خمین قرار گیرد.
رییس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: رضایت از عملکرد قوه قضاییه افزایش یافته است و این رضایتمندی باید در تمام مراکز دادگستری بومی‌سازی شود.
حجت‌الاسلام موسوی با تاکید بر سلامت قضات تصریح کرد: حساسیت بسیاری بر سلامت نیروهای دادگستری وجود دارد چراکه نظام برای تربیت این نیروها هزینه کرده است.
رییس دادگستری خمین نیز در این نشست گفت: کمبود نیروی اداری و قضایی، فرسودگی ساختمان دادگستری، واحدهای مسکونی سازمانی و نداشتن خودروی سازمانی از مشکلات این نهاد قضایی در زادگاه امام راحل است.
« شریفی» بیان کرد: ۴۸ درصد از نیروی اداری و ۵۹ درصد از نیروی قضایی مورد نیاز در خمین تامین شده است.
وی افزود: ۳۷ هزار و ۵۰۰ پرونده پارسال به دادگستری شهرستان وارد شده و ورودی دادسرا با ۱۸ درصد افزایش ۱۹ هزار و ۴۹۱ پرونده بوده است.
رییس دادگستری خمین اظهار داشت: ۲ شعبه در دادیاری این شهرستان به دلیل کمبود نیروی انسانی غیرفعال شده است.
رییس کل دادگستری استان مرکزی درسفر به شهرستان خمین قبور شهدای این شهرستان را غبار روبی کرد و در بیت تاریخی امام خمینی(ره) حضور یافت.
دیدار با امام جمعه خمین، بازدید از ساختمان دادگستری، گفت و گو با مراجعه کنندگان دستگاه قضایی و بازدید از واحدتولیدی چینی سازی از برنامه‌های دیگر رییس کل دادگستری استان مرکزی در زادگاه بنیانگذار امام خمینی(ره) بود.
خمین با ۱۰۵ هزار نفر جمعیت در جنوب استان مرکزی قرار دارد.

۲۱۲شعبه دادسرا، دادگاه و دادگاه های عمومی، ۱۳۷ شعبه حل اختلاف و ۱۷۰ موسسه داوری به جمعیت یک میلیون ۴۱۴ هزار نفری استان مرکزی خدمات قضایی ارایه می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha