۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 83778984
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارشهای پراکنده باران در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۲:۰۲
کد خبر: 83778984
بارشهای پراکنده باران در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: سامانه بارشی فعلی در استان تضعیف شده اما بارش‌های پراکنده همچنان طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه ادامه دارد.

مهدی کریمی روز پنج‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترین میزان بارندگی ها طی ۲۴ ساعت گذشته در شهرستان خوی به میزان ۳۵ میلیمتر گزارش شده‌است.

وی با اشاره به دمای هوای استان در این مدت بیان کرد: طی شبانه روز گذشته، ارومیه با پنج درجه بالای صفر سردترین شهر و شاهین‌دژ با ۲۲ درجه بالای صفر گرم‌ترین شهر آذربایجان غربی بود.

وی با اشاره به ورود سامانه بارشی از هفته آینده به استان اضافه کرد: رگبار متناوب باران و رعد و برق، وزش باد و در مناطق مستعد بارش تگرگ در همه نقاط استان از ویژگی‌های این سامانه است.

کارشناس اداره پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی  ادامه داد: این سامانه تا روز سه شنبه هفته بعد در استان فعال خواهد بود و اثر مخاطره آن آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی شدن رودخانه ها، احتمال برخورد صاعقه درمناطق مرتفع است .

وی با بیان اینکه احتمال آبگرفتگی معابر شهری، سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و احتمال برخورد صاعقه در مناطق مرتفع استان تا غیرفعال شدن سامانه بارشی در استان وجود دارد، اظهار داشت: شهروندان و ساکنان محلی از تردد در این مناطق خودداری و از اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها بپرهیزند.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۸ ایستگاه هواشناسی اصلی و تکمیلی و بیش از ۱۲۰ ایستگاه باران‌سنجی و اقلیم‌شناسی است.

در طول پاییز و زمستان سال گذشته (۱۳۹۸) در آذربایجان‌غربی ۲۰۱ میلی‌متر بارندگی ثبت شد در حالی که سال قبل از آن، این مقدار ۳۰۳.۷ میلی‌متر بود؛ میانگین بلندمدت بارش استان نیز ۱۸۹ میلی‌متر است.

آذربایجان‌غربی از استان‌های شمال‌غربی کشور است که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی‌متر است.

بارش‌های استان از شهریورماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha