۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 2176
کد خبر: 83779334
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 کنست رژیم صهیونیستی به ائتلاف کابینه نتانیاهو و گانتس رای مثبت داد

تهران-ایرنا- کنست رژیم صهیونیستی برای پایان دان به یک بحران سیاسی و کشیده نشدن انتخابات به دور چهارم آن، به کابینه ائتلافی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم با بنی گانتس رقیب او رای مثبت داد.

به گزارش پایگاه خبری عربی21، نمایندگان پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) امروز (پنجشنبه)  به تشکیل کابینه بنیامین نتانیاهو و بنی گانتس، بر اساس توافق نخست‌وزیری چرخشی، رأی مثبت دادند.

این درحالی است که پیش از این بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پی مداخله دادگاه عالی این رژیم در رسیدگی به صلاحیت وی برای تشکیل کابینه نسبت به تکرار انتخابات و کشیده شدن آن به دور چهارم ابراز نگرانی کرده بود.

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی قرار بود امروز (پنجشنبه) با برگزاری جلسات رسیدگی به دادخواست‌ها علیه نتانیاهو، حکم نهایی تایید یا رد صلاحیت وی را برای تشکیل کابینه صادر کند. گروه‌های دیده‌بان ضد فساد درحالیکه نتانیاهو متهم به فساد مالی در سه پرونده است معتقدند که یک نماینده پارلمان متهم به ارتشا، کلاهبرداری و خیانت در امانت صلاحیت تشکیل کابینه را ندارد اما دادگاه این رژیم برای پایان دادن به این بحران سیاسی این پرونده ها را نادیده گرفت و به نتانیاهو اجازه تشکیل کابینه داد.

بالاخره حدود یک سال بن‌بست سیاسی در دولت رژیم صهیونیستی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، و رقیبش بنی گانتس، در بیانیه‌ای مشترک اعلام کردند که برای تشکیل دولت وحدت ملی به توافق رسیده‌اند. این دو اعلام کرده‌اند که برای مقابله با شیوع کرونا برای تشکیل دولتی اضطراری به توافق رسیده‌اند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی بر اساس این توافقنامه نتانیاهو، رهبر حزب راستگرای لیکود، به مدت یک سال و نیم نخست وزیری را بر عهده خواهد داشت و بعد از آن این سمت به بنی‌گانتس، رهبر ائتلاف چپ میانه آبی و سفید خواهد رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha