۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۰۱
کد خبرنگار: 1061
کد خبر: 83781290
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشگاه امام صادق(ع) مامور شناسایی مسایل نظام است

تهران- ایرنا- رییس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: پس از راهبردهایی که از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ شد، شناسایی و حل مسایل نظام بر اساس الگوی اسلامی - ایرانی از ماموریت‌های این دانشگاه است.

آیت الله حسینعلی سعدی امروز - شنبه - در بیستمین جشنواره تقدیر از آثار پژوهشی برتر دانشگاه امام صادق(ع) افزود: به سرانجام رساندن این ماموریت‌ها الزامات و اقتضائاتی دارد که مسوولان دانشگاه امام صادق (ع)  در بخش‌های مختلف به خوبی آن پیاده کردند و بخشی را نیز شورای دانشگاه ورود کرده و به سرانجام می رساند.

وی خاطرنشان کرد: شناسایی مسایل نظام مساله مهمی است تا از مساله نماها تفکیک شود زیرا بسیاری از پژوهش‌ها مساله‌نما هستند. از طرفی برای حل مسایل نظام باید راه حل های بومی ارائه دهیم که بخش پژوهشی دانشگاه به خوبی در این مسیر حرکت می‌کند.

رییس دانشگاه امام صادق(ع) یادآور شد: شورای پژوهشی دانشگاه امام صادق (ع) هم افزایی خوبی دارد و تحقیقاتی که بخش پژوهش در اقتصاد پساکرونا انجام داد در رویکرد حل مسئله رخ داده است.

سعدی با تاکید بر انجام کار تشکیلاتی در کنار ماموریت‌های دانشگاه توضیح داد:‌ این دانشگاه یک طراحی از کار تشکیلاتی دارد و این سازماندهی تشکیلاتی با وجود اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌هادر دانشگاه وجود دارد و وظیفه دانشگاه حمایت از پژوهشگرانی است که می‌توانند اثرگذار شوند.

وی با بیان این که در بودجه سال ۹۹ به موضوع پژوهش بسیار تاکید شده است، تصریح کرد: به نظرم سال ۹۹ سال خوبی برای اثربخشی بیشتر پژوهش خواهیم داشت و تقدیر از مجموعه‌های معاونت‌های پژوهشی که برای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری زحمت زیادی کشیدند بسیار ارزشمند است و در این زمان لازم و پسنیده بود.

وی خاطرنشان کرد:‌ رسیدن به اهدافی که در پژوهش ترسیم شده است بدون تعالیم اساتید میسر نیست و  با توجه به اینکه نظام مسائل بسیاری دارد، حل همه آنها در گرو تلاش اساتید و جهش تولید در پژوهش است.

در این مراسم حجت الاسلام میرلوحی عضو هیات امناء دانشگاه امام صادق(ع) نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت: پژوهش سخت‌ترین بخش هر دانشگاه، سازمان و نهادی است زیرا باید پژوهشگر تولید علم کند و برای این هدف ابتدا نیاز است به مرزهای دانش رسید تا در نهایت تولید علم انجام شود.

وی افزود: آنچه که انتظار می‌رود تولید علم است و امیدوارم همه دانشگاهیان در این راه به موفقیت برسند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha