۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 83785296
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بقاع متبرکه گیلان میزبان مراسم شب های قدر است

۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۵۷
کد خبر: 83785296
بقاع متبرکه گیلان میزبان مراسم  شب های قدر است

رشت _ ایرنا_ مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان گفت: بقاع متبرکه استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی مجاز به برگزاری شب های قدر هستند.

حجت الاسلام  ستار علیزاده عصر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و هماهنگی با استانی همانند آن، مساجد و بقاع متبرکه مجاز هستند تا مراسم شب های قدر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زمان محدود در حدود دو ساعت برگزار کنند.

وی افزود: برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تمامی افراد شرکت کننده در  مراسم شب های قدر در امام زادگان و بقاع متبرکه استان گیلان باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با بیان اینکه اولویت برگزاری مراسم در فضای باز مساجد و بقاع متبرکه با رعایت فاصله حداقل یک متر است، خاطر نشان کرد: در صورت عدم وجود فضای باز، برگزاری مراسم در داخل شبستان مساجد و بقاع متبرکه با ۲۵ درصد ظرفیت به حالت صف نماز با رعایت فاصله حداقل یک متر می تواند انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: به ادارات اوقاف و بقاع متبرکه استان گیلان اعلام شده که رعایت تهویه مناسب در محل های بسته مانند شبستان الزامی است ضمن اینکه اطلاع رسانی از سوی هیئت امناء بقاع متبرکه و بسیج محل مبنی بر عدم حضور بیماران خاص و افراد دارای بیماری های زمینه ای دارای ریسک بالا، کودکان و سالمندان در مراسم شب قدر انجام شود.

وی با اشاره به اینکه هرگونه پذیرایی و توزیع نذورات در مراسم شب قدر در بقاع متبرکه ممنوع است، اضافه کرد:  مدت زمان برگزاری مراسم حداکثر دو ساعت است ضمن اینکه حضور تمامی افراد در محل برگزاری مراسم باید با ماسک و دستکش باشد و افراد شرکت کننده سجاده، مهر، قرآن و مفاتیح و چادر نماز شخصی "مخصوص بانوان" به همراه داشته باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گیلان بیان داشت: انجام سایر برنامه های مذهبی از قبیل برگزاری نماز جماعت به صورت رسمی اعلام نشده است.

استان گیلان دارای ٩٤١ بقعه متبرکه است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha