۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبرنگار: 3009
کد خبر: 83786452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی به ۸ میلیون TEU

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۴:۵۵
کد خبر: 83786452
 افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی به ۸ میلیون TEU

تهران- ایرنا- مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی خبر داد: برنامه سازمان بنادر در سال ۹۹ این است که ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی کشور از ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار به ۸ میلیون TEU افزایش یابد.

«محمد راستاد» روز چهارشنبه در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی ایرنا از افزایش ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی در سال ۹۹ خبر داد و گفت: برنامه سازمان بنادر این است که ظرفیت اسمی بنادر بازرگانی کشور را از ۲۴۶ به ۲۶۴ میلیون تن افزایش دهیم که در این راستا  سیلوهای غلات ۱۰۰ هزار تندی در بندر چابهار، پروژه فاز ۳ بندر شهیدرجایی و اسکله‌های نفتی نیز در بندر شهیدرجایی برای صادرات و ترانزیت فرآورده‌های نفتی احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از افزایش ظرفیت کانتینری بنادر بازرگانی به ۸ میلیون TEU خبر داد و گفت:همچنین امسال تصمیم داریم که مشارکت بخش خصوصی در بنادر را برای توسعه زیرساخت‌ها افزایش دهیم.

راستاد در رابطه با میزان سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال گذشته، گفت: ۱۱ قرارداد با بخش خصوصی در سال گذشته در حوزه احداث پایانه‌های مختلف مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، انبارهای نگهداری کالا و همچنین کارخانه‌های تولیدی منعقد شد که سرمایه گذاری بخش خصوصی در این قراردادها به ۵۵ هزار و ۲۹۰ میلیارد ریال رسید.

وی گفت: تاکنون پنج مورد قرارداد برای سال ۹۹ در شرف نهایی شدن است که ارزش آن به ۱۰۸۱ میلیارد ریال می‌رسد. جمع کل سرمایه گذاری بخش خصوصی در بنادر کشور نیز تا پایان سال ۹۸، ۱۵۸ هزار میلیارد ریال بوده که بیشترین میزان سرمایه گذاری مربوط به بندر امام خمینی(ره) با ۳۰ هزار و ۹۹ میلیارد ریال است.

راستاد خبر داد که عمده پروژه‌های سرمایه گذاری در بنادر شهید رجایی و مجمتع بندری امام خمینی(ره) قرار دارد و به زودی مراسم رسمی آغاز عملیات اجرایی مخازن نگهداری فرآورده‌های نفتی، آغاز عملیات اجرایی احداث پایانه صادراتی و ترانزیتی، شروع بهره برداری از پروژه احداث مخازن نگهداری نفتی و اسکله‌های شناور برای گردشگری را در بندر شهید رجایی خواهیم داشت که میزان سرمایه گذاری صورت گرفته معادل ۱۶۰۴ میلیارد ریال و اشتغالزایی پروژه‌ها  ۲۰۶ نفر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha