۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۱۸
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83788810
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

‌دستگاه سمپاش توربولاینر به بخش کشاورزی مهاباد اختصاص یافت

مهاباد- ایرنا- کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد گفت: یک‌دستگاه سمپاش توربولاینر برای مبارزه با آفات به این شهرستان اختصاص یافت.

تورج شمس‌ برهان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این دستگاه سمپاش با ظرفیت ۲ هزار لیتر برای مقابله با آفات و هجوم ملخ‌ها و در راستای حمایت از کشاورزان این شهرستان جذب بخش کشاورزی شده است.

وی ادامه داد: از این دستگاه علاوه بر مبارزه با انواع آفات از جمله سن گندم در سطح وسیع برای مقابله با بیماری‌ها در مزارع و باغات نیز برای محلول پاشی کاربرد زیادی دارد.

وی ارزش این دستگاه را ۲ میلیارد ریال برآورد کرد و افزود: سمپاشی توسط این دستگاه از سرعت قابل توجهی نسبت به روش دستی برخوردار است و سرعت مبارزه با آفات را به میزان زیادی افزایش می دهد.

کارشناس مسوول حفظ نباتات اداره جهادکشاورزی مهاباد اظهار داشت: این دستگاه متعلق به بخش خصوصی بوده و با پیگیری نماینده مردم این شهرستان در مجلس شورای اسلامی اخذ شده است.

شمس‌برهان اضافه کرد: فروردین ماه گذشته نیز برای نخستین بار در آذربایجان‌غربی دستگاه پایش بیماری قارچی «اسپورتراپ» در روستای «اگریقاش» مهاباد نصب و راه‌اندازی شد.

وی گفت: با نصب این دستگاه و پایش مستمر قارچ عامل «لکه‌سیاه‌» درخت سیب و انطباق با داده‌های دستگاه «دیتالاگر»، اطلاع‌رسانی به موقع به باغداران و صدور اطلاعیه پیش‌آگاهی، قبل از بروز خسارت  فراهم خواهد شد.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی و ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان واقع شده و دارای بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی مستعد کشاورزی و باغی است و این شهرستان با بیش از ۶ هزار هکتار باغ سیب و تولید سالانه ۹۰ هزار تن سیب یکی از قطب‌های مهم تولیدات کشاورزی در استان به‌شمار می‌رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha