وضعیت اپیدمی کرونا در کرمانشاه سبز شد

کرمانشاه- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه امروز کرونا در استان از بین نرفته اما مدیریت شده است، گفت: اپیدمی این بیماری در کرمانشاه در وضعیت سبز قرار گرفت.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی به تازگی وضعیت اپیدمی استان‌ها را در سه دسته‌بندی «بروز بالا»، «بروز متوسط» و «بروز کم» با سه رنگ قرمز، زرد و سبز دسته‌بندی کرده که کرمانشاه جزء استان‌های با وضعیت بروز کم است. 
محمد ابراهیم‌الهی تبار روز یکشنبه در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی های استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: کرمانشاه یکی از نخستین استان هایی بود که پیش از ستاد ملی کرونا بحث فاصله گذاری اجتماعی را آغاز کرد.
وی با بیان اینکه در راه اندازی استودیو سلامت منجر به ایجاد ارتباط مسوولان با مردم در بحث مدیریت کرونا شد، گفت: تفاهم مشترکی را بین مردم و مدیران درگیر با بیماری کرونا ایجاد کردیم و توانستیم اعتماد عمومی را جلب کنیم.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه تاکید کرد: تا زمانی که مردم مشارکت نداشته باشند نمی‌توانیم بیماری‌ کرونا را مدیریت کنیم و این کار تنها از طریق ارتباط با رسانه ها محقق می شود.
الهی تبار با تاکید بر اینکه کرونا همچنان در جامعه حضور خواهد داشت و ما باید بتوانیم با این بیماری زندگی کنیم، افزود: آمار تلفات کرونا در استان کرمانشاه زیر چهار درصد است که این آمار در کشور زیر ۶ درصد می باشد.
معاون استاندار کرمانشاه اظهارداشت: تاکنون بیش از یک‌ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در استان مورد غربالگری کرونا قرار گرفتند؛ ما بیش از یک ماه است که بحث پیدا کردن فعال بیماران و جداسازی آنان از جامعه را در دستور کار قرار دادیم.
الهی تبار در بخش دیگری از صحبت های خود ضمن‌ گرامی داشت روز جهانی ارتباطات گفت: شورای اطلاع رسانی ظرفیتی برای محقق کردن سیاست های روابط عمومی ها است از این‌ رو باید کار کارشناشی را در این شورا با جدیت پیگیری‌ کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید سند راهبردی اطلاع رسانی استان کرمانشاه تهیه و اجرایی شود، گفت: به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این موضوع ارجاع داده شد که کار موفقی را در این زمینه ارایه نکرد از این رو موضوع در شورای هماهنگی روابط عمومی ها بررسی می شود.
معاون سیاسی استاندار کرمانشاه افزود: براساس این سند باید دستورالعملی را تهیه و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کنیم تا راهکارها و مسیر برای مدیران و روابط عمومی ها مشخص شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۱۱۸ هزار و ۳۹۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۳۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۳۷ نفر رسید.

کیانوش جهانپور روز شنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از دیروز تا امروز ۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی یکهزار و ۷۵۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد.