فاصله‌گذاری اجتماعی باید بیش از گذشته رعایت شود

کرمانشاه- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: باتوجه به موج دوم کرونا فاصله‌گذاری اجتماعی باید بیش از گذشته رعایت شود.

دکتر ابراهیم شکیبا دوشنبه شب در جلسه بررسی مسایل و مشکلات شبکه های بهداشتی درمانی شهرستان‌ها افزود: مدیران مراکز بهداشتی درمانی شهرستان‌ها تلاش کنند فرمانداران و اعضای شورای تامین را در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی همراه و همسو کنند.

او گفت: باید با واحدهای صنفی در صورت رعایت نکردن نکات بهداشتی لازم به صورت جدی برخورد شود.

وی در ادامه اظهارداشت: نحوه فعالیت مراکز ۱۶ ساعته مطلوب ارزیابی شده و در راستای مقابله با بیماری کرونا بسیار حائز اهمیت است و فعالیت این مراکز همچنان ادامه خواهد داشت.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: باتوجه به کمبودهای تجهیزاتی، باید تجهیزات موجود در جاهای موردنیاز مورد استفاده قرار گیرد.
دکتر بهمن روشنی افزود: در بیمارستان‌ها ایزولاسیون و تهویه بخش ها باید به نحو مطلوبی صورت گیرد.

وی اظهار داشت: کادر بهداشتی درمانی به عنوان سربازان مقابله با کرونا محسوب می شوند و باید تمام امکانات محافظت فردی در اختیار آنها قرار داده شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز در این جلسه گفت: این معاونت در پشتیبانی واحدهای بهداشتی،درمانی و بیمارستان‌ها نهایت تلاش خود را برای مقابله با بیماری کرونا و در جهت ارایه خدمات مطلوب و موردنیاز به مردم به کار بسته است.

دکتر فریبرز ایمانی افزود: با توجه به شیوع کرونا با کمبود نیروی انسانی در مراکز مواجه هستیم که برای رفع این مشکل مراکز می توانند نیروهای طرحی را بکارگیری نمایند.

او گفت: در خصوص نگهداشت بیمارستان‌ها و در راستای اجرای سامانه جامع نگهداشت (CMMS) باید اقدامات لازم درخود مراکز صورت گیرد. 

وی اضافه کرد: پیگیری‌های مکرر برای تامین اعتبار برای پرداخت کارانه پرسنل انجام می شود تا در سریع‌ترین زمان به همکاران پرداخت شود.

شناسایی ۲۲۹۴ بیمار جدید کووید ۱۹ در کشور/ شمار قربانیان کرونا در کشور از مرز هفت هزار نفر گذشت

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد تا ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲ هزار و ۲۹۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد.

کیانوش مهرانپور افزود: از بین مبتلایان جدید، ۵۳۴ مورد بستری و یک هزار و ۷۶۰ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

او گفت: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۱۲۲ هزار و ۴۹۲ نفر رسید.

به گفته او متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به هفت هزار و ۵۷ نفر رسید.