۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۷:۴۲
کد خبرنگار: 2971
کد خبر: 83793401
T T
۶ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مدیرشورای مفتیان روسیه: خیانت برخی کشورهای عربی مساله فلسطین را پیچیده کرده است

مسکو- ایرنا - مدیر شورای مفتیان روسیه و رئیس اداره مسلمانان بخش آسیایی این نهاد با استقبال از سخنرانی مقام معظم رهبری در روز قدس معتقد است که خیانت برخی کشورهای عربی به ملت فلسطین و آرمان قدس، مساله این منطقه را پیچیده‌تر کرده است.

 «نفیق الله آشیروف» روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مساله فلسطین این نیست که درباره آن کمتر سخن گفته می‌شود بلکه برعکس، بسیاری درباره این مساله اظهار نظر می‌کنند.

وی افزود: مساله اصلی این است که در جهان اسلام و بین کشورهای عربی تفرقه افتاده است. در زمان حاضر تلاش می‌شود تا باقیمانده مبارزان فلسطینی دربرابر اسراییل خلع سلاح شوند.

به گفته آشیروف، کشورهای عربی در پشت پرده به فروش فلسطین می‌پردازند. اما چند کشور ازجمله روسیه و ایران با فروش سرزمین‌های این کشور مقابله می‌کنند.

مفتی مسلمانان روسیه گفت: هرچند که کشورهای عربی طرح معامله قرن را محکوم کرده‌اند اما تعدادی از سازمان‌های عربی در جهت پذیرش این طرح خیانت آمیز حرکت می‌کنند. 

وی با اشاره به اهمیت سرزمین فلسطین خاطرنشان کرد: فلسطین سرزمین مقدس برای کل جهان اسلام است اما امروز اکثر کشورهای اسلامی هیچ اقدامی برای کمک به فلسطین نمی‌کنند و این مساله نشانه وجود تفرقه در جهان اسلام است.

آشیروف ادامه داد: صهیونیست‌ها توانستند این تفرقه را بوجود بیاورند و از آن برای پیشبرد اهداف سیاسی خود و تضعیف هرچه بیشتر فلسطین به عنوان هدف نهایی بهره برداری کنند.

مفتی مسلمان روس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آمریکا از وضعیت شیوع کرونا و در حالی که بشریت با تراژدی مواجه شده است برای اهداف سیاسی خود استفاده می‌کند حال آنکه حفظ تحریم‌ها در مورد کشورهایی مانند ایران و سوریه غیراخلاقی است. 

آشیروف با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌ها بین ایران و روسیه گفت: ما می‌توانیم در عرصه‌های مهمی همچون پزشکی، اقتصادی و فناوری‌های پیشرفته با یکدیگر همکاری و تعامل داشته باشیم و ظرفیت‌های بزرگی برای این همکاری‌ها بویژه در شرایط تحریم دو کشور وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha