۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۵:۱۰
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 83794581
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای پنج هزار برنامه ویژه آزادسازی خرمشهر در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: پنج هزار برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر در استان اجرا می‌شود که البته اجرای این برنامه‌ها به علت شیوع ویروس کرونا با تجمعات کمتری صورت می‌گیرد.

سرهنگ پاسدار احیامحمد امیری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران استان اظهار داشت: تلاش می شود تا از بستر فضای مجازی، کانال ها و گروه ها در شبکه های اجتماعی برای تبیین حماسه آفرینی رزمندگان در این روز استفاده بهینه شود.

وی همچنین گفت: در این ایام پنج یادمان شهدا به بهره برداری می رسد و  عملیات ساخت پنج یادمان دیگر نیز آغاز می شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش از رونمایی ۵۰ عنوان کتاب به همین مناسبت خبر داد و گفت: از این تعداد ۳۰ عنوان چاپی و ۲۰ عنوان صوتی است که شامل خاطرات رزمنده ها، شهدا، کودک و نوجوان و شعر است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت: این استان برای آزادسازی فتح خرمشهر در عملیات بیت المقدس افزون بر ۷۰۰ نفر رزمنده به جبهه‌های جنگ اعزام کرد که از این تعداد ۵۲ نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا با توجه به یکپارچگی خراسان بزرگ در آن دوران نیروهای استان خراسان شمالی با حضور در لشگر های ۵ نصر، لشگر ویژه شهدا، لشکر ۲۱ امام رضا (ع)، لشکر ۷۷ خراسان، لشکر ۲۸ روح الله، پدافند هوایی ارتش، گروه ۶۱ محرم و جهاد سازندگی خراسان حماسه ها آفریدند.

 در دوران دفاع مقدس رزمنده های این خطه از خراسان بزرگ اعزام می شدند که در عملیات دفاع مقدس همراه تیپ ۲۱ امام رضا (ع) بیش از دو گردان در این عملیات شرکت کردند.

افتتاح باغ موزه دفاع مقدس 

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه مرحله اول پروژه باغ موزه دفاع مقدس این استان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، گفت: این مجموعه فرهنگی در دهه فجر امسال افتتاح خواهد شد.

امیری اظهار داشت: ساختمان این باغ موزه با هزار متر مربع در دو طبقه ساخته شده که شامل محلی برای نگهداری اسناد دوران دفاع مقدس، کتابخانه تخصصی، سالن آموزش و سایر موارد است.

وی گفت: کار عمرانی باغ موزه دفاع مقدس در زمینی به مساحت ۱۲ هکتار آغاز شده که در مراحل مختلف سایر فضاها نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس در عملیات ها حضور داشته اند.

تعداد کل ایثارگران این استان ۱۰ هزار ۲۷۷ نفر، تعداد کل آزادگان ۳۹۷ نفر و جانبازان هفت هزار و ۲۳۲ نفر است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در شمال شرق کشور واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha