۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
کد خبر: 83795044
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس: شناسایی فلسطین مشروط به تحقق اهداف صلح است

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۹، ۱۶:۱۸
کد خبر: 83795044
انگلیس: شناسایی فلسطین مشروط به تحقق اهداف صلح است

لندن –ایرنا– هم‌زمان با هفتادمین سالگرد اشغال فلسطین توسط رژیم اشغال‌گر قدس، معاون وزیر امور خارجه انگلیس ادعا کرد که لندن زمانی کشور مستقل فلسطین را شناسایی خواهد کرد که این امر «به بهترین نحو برای اهداف صلح مورد استفاده قرار گیرد».

«طارق احمد» معاون امور جنوب آسیای وزارت امور خارجه انگلیس این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از نمایندگان مجلس اعیان مطرح کرد که پرسید؛ لندن چه برنامه‌ای برای شناسایی فلسطین به عنوان یک کشور مستقل دارد؟

وی به‌رغم ۷ دهه اشغال‌گری و جنایت‌های گسترده رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین و نقض آشکار قوانین بین‌المللی در این منطقه ادعا کرد؛ دیدگاه ما روشن است و خواهان تشکیل کشور مستقل و پایدار فلسطین هستیم که ملت سرزمین در صلح و امنیت کنار اسرائیل زندگی کنند.  

این در حالیست که نماینده دولت خودگردان فلسطین در انگلیس به تازگی هشدار داده که اگر دولت لندن و جامعه جهانی مانع اجرای طرح غیرقانونی رژیم اشغال‌گر قدس برای الحاق کرانه باختری نشوند آخرین روزنه باقی‌مانده درباره راه حل تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل از بین می‌رود.  

او در هفته‌های گذشته از طریق رایزنی با مقام‌های دولتی و پارلمانی انگلیس، بر لزوم مخالفت جدی با طرح غیرقانونی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری به سرزمین‌های اشغالی تاکید کرده است.

«حسام زملط» پنجم اردیبهشت در نشست ویدیویی با حضور اعضای کمیته پارلمانی فرا حزبی فلسطین و انگلیس درباره آمادگی دولت خودگردان برای شرکت‌ در گفت وگوهای معنادار برپایه قطعنامه‌های سازمان ملل متحد اعلام آمادگی، اما تصریح کرد که دوران کاسبی آمریکا در این مذاکرات به سر رسیده و لازم است که «سایر اعضای شورای امنیت ملی در روند صلح مشارکت کنند».

وی در این نشست که ده‌ها تن از نمایندگان مجلس عوام انگلیس حضور داشتند بر لزوم شناسایی دولت مستقل فلسطین تاکید و خواستار افزایش فشارها روی دولت لندن در این زمینه شد. نماینده دولت فلسطین با بیان اینکه شناسایی فلسطین حق ملت این سرزمین است و نباید به عنوان ابزاری برای چانه‌زنی استفاده شود، از تعلل دولت انگلیس در این زمینه بشدت انتقاد کرد.  

این تحولات در حالی صورت می‌گیرد که رژیم اسرائیل قصد دارد از ماه ژوئیه سال جاری میلادی بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷میلادی به اشغال خود درآورده به انضمام خاک خود درآورد. اتحادیه اروپا این اقدام را نقض جدی حقوق بین‌الملل دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده‌اند.

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرده که ۲۷ کشور عضو این اتحادیه حاکمیت رژیم صهیونیستی بر این اراضی را به رسمیت نخواهند شناخت. وی افزود: «اتحادیه اروپا بر موضع خود باقی است که این اراضی در سال ۱۹۶۷ توسط اسرائیل اشغال شده‌اند و ما روی این موضع می‌مانیم». 

سازمان ملل متحد نیز می‌گوید این خطر وجود دارد که با این اقدام هر امیدی به رسیدن به صلحی میان فلسطینی‌ها و اسرائیل از بین برود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha