۷۰۹ بازرسی از واحدهای صنفی قم انجام شد

قم- ایرنا- معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۰۹ بازرسی از واحدهای صنفی انجام شد که ۵۴۵ واحد تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند.

به گزارش روز پنج‌شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم،‌ سیامک محبی در این زمینه افزود: در این بازدیدها هفت واحد صنفی غیرفعال، یک واحد نیز پلمب و برای ۴۷ واحد نیز اخطار صادر شد.

وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۶۲۴ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد و غیرقابل‌مصرف معدوم و از ۱۱ مورد آب و موادغذایی نمونه‌برداری شد.

 به گفته وی، بازرسی از کارخانه‌ها و صنوف، نظارت بر روند انجام اندازه‌گیری عوامل زیان‌آور محیط کار و معاینات سلامت شغلی، نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلان در مراکز خدمات جامع سلامت و نظارت بر رعایت دستورالعمل در اداره‌ها و پاساژها از دیگر اقدامات بوده است.

محبی افزود: پیگیری شکایت مردمی از کارخانه‌ها، اجرای پایلوت نظارت بر برنامه سلامت کارکنان دولت و پیگیری رعایت اصول فاصله‌گذاری و نظارت بر مسائل بهداشتی جایگاه‌های سوخت نیز از جمله اقدامات صورت گرفته مرکز بهداشت می‌باشد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha