۷ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۱۰
کد خبرنگار: 888
کد خبر: 83835148
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۳۷۲ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در قم معدوم شد

قم- ایرنا- مدیر گروه سلامت محیط و کار مرکز بهداشت قم گفت: یک هزار و ۳۷۲ کیلوگرم مواد غذایی غیربهداشتی و غیرقابل‌مصرف در این استان معدوم شد.

نرگس جعفری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: بازرسان بهداشت و محیط مرکز بهداشت در هفته نخست تیرماه جاری،‌ سه هزار و ۳۹۲ بازرسی از اماکن و اصناف قم انجام داده‌اند.

وی اضافه کرد: در بازرسی‌های انجام‌شده مشخص شد، ۲ هزار و ۶۰۱ صنف دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نموده و ۲۵۲ صنف نیز به دلیل رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی اخطار تعطیلی دریافت کرده‌اند.

به گفته وی، ۱۲۷ نمونه‌برداری آب و مواد غذایی و معدوم‌سازی و پلمب چهار دکه، خواربارفروشی و مرکز  عرضه قلیان ازجمله اقدام‌ها در این بازرسی‌ها بوده است.

جعفری خاطرنشان کرد: رسیدگی به ۳۳ شکایت مردمی، بازرسی از ۲ کارگزاری بورس، پنج داروخانه، ۹ فروشگاه زنجیره‌ای، یک دفتر اسناد رسمی و سه کافی‌نت، ۲۷ آموزشگاه، چهار کارگزاری بیمه، ۲ دفتر پیشخوان، یک گاراژ ضایعات، ۲ اداره،‌۲ جایگاه سوخت، یک دفتر خدمات زیارتی و ۵۰۳ بازرسی از کارگاه و کارخانه نیز انجام‌شده است.

به گفته وی، پیگیری و نظارت بر رعایت اصول تامین سلامت شاغلان در مراکز خدمات جامع سلامت روستایی و خانه‌های بهداشت مناطقی ازجمله کهک، قنوات، کرمجگان، فردو و قاهان و همچنین ۵۱ مورد مراجعه به درب منازل افراد مبتلا به ویروس کرونا و ارزیابی آن‌ها، نظارت بر دفن اموات، هفت مورد نظارت بر گندزدایی آمبولانس و سرویس بهداشتی از دیگر اقدام‌های انجام‌شده می‌باشد.

«ویروس کرونا»، موسوم به «کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر سال گذشته (۲۴ آذر ۹۸) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های شماره‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha