به گزارش ایرنا، از اداره ارتباطات و اطلاع رسانی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری عصر شنبه ضمن اعلام خبر فوق افزود: این آزادراه از قبل از قم شروع شده و بعد از عبور از شمال این استان و سلفچگان به راهجرد خواهد رسید و از آنجا به سمت اراک ادامه مییابد.
مدیرکل راه و شهرسازی قم بیان داشت: طول این مسیر ۱۱۰ کیلومتر است که به صورت شش خطه آزادراهی احداث خواهد شد.
وی افزود: برآورد اولیه برای احداث این آزاد راه بالغ بر ۲۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که با توجه به مشارکت بخش خصوصی، سهم آورده دولت هفت هزار میلیارد ریال است.
صبوری اضافه کرد: مرحله نخست این طرح به طول تقریبی ۴۰ کیلومتر، با احداث تقاطع غیر هسمطح با آزاد راه قم- تهران و جاده قدیم تهران و عبور از محورهای جعفریه، سلفچگان به محور نیزار متصل می شود، که این مرحله از این طرح امیدواریم تا پایان دولت تدبیر و امید به پایان برسد.
وی تاکید کرد: طول مدت برآورده شده برای احداث کل پروژه چهار سال خواهد بود و به صورت مشارکتی بخش خصوصی و بخش دولتی انجام می شود.
صبوری یادآور شد: این مسیر یکی از مهمترین مسیرهای ترددی کشور به شمار می آید و با ساخت آن شاهد کوتاهترین مسیر دسترسی خواهیم بود، که مرکز کشور را به خلیج فارس متصل میکند و به لحاظ اقتصادی اهمیت بسزایی خواهد داشت، و اولین آزادراهی است که در مسیر تهران به خلیج فارس طراحی شدهاست.
مدیرکل راه و شهرسازی قم در پایان تکمیل شبکه آزاد راهی کشور را از اهداف احداث این آزاد راه دانست و افزود: تسهیل ترانزیت جاده ای، اشتغال زایی،کاهش آمار تصادفات، بهبود مشخصات و ایمنی، کاهش آلودگی زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت و همچنین ۳۰ دقیقه کاهش زمان سفر نیز از سایر اهداف احداث آزاد راه کنار گذر غربی قم - سلفچگان - اراک است.
نظر شما