۷ خرداد ۱۳۹۹، ۱۵:۲۷
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 83801749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جمع‌آوری بیش از ۱۱ میلیارد ریال زکات فطریه در مهاباد

مهاباد- ایرنا- مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد گفت: ۱۱ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال زکات فطریه در سطح این شهرستان جمع‌آوری شد.

حسین خضری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مبلغ در مقایسه با سال گذشته بیش از پنج میلیارد ریال بیشتر است که نشان از اعتماد و همکاری شهروندان و عاملان جمع‌آوری دارد.

وی ادامه داد: از مجموع کل زکات فطریه امسال بیش از ۱۸۰ میلیون ریال به صورت نقدی و مابقی به صورت اجناس و کالاهای مختلف بوده که با تلاش ۱۲۰ عامل زکات جمع‌آوری شده و با اولویت همان محله جمع‌آوری شده زکات هزینه شده است.

وی اضافه کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد از ابتدای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی بازار تاکنون چهار هزار و ۵۶۰ بسته حمایتی بین خانوارهای تحت پوشش این کمیته توزیع کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مهاباد با بیان اینکه توزیع بسته‌های حمایتی همچنان ادامه دارد، گفت: ارزش ریالی کل بسته‌های حمایتی بیش از ۱۴ میلیارد ریال برآورده شده است.

خضری همچنین اضافه کرد: روز ۲۷ ماه مبارک رمضان امسال هم ۲۵۰ پرس غذای گرم بین نیازمندان مهاباد توزیع شد که هزینه آن را یکی از خیران این شهرستان با ارزش ۵۵ میلیون ریال پرداخت کرده بود.

مجمع روحانیون این شهرستان میزان زکات فطریه روزه‌داران را در سال جاری برای هر نفر ۷۵ هزار ریال تعیین کرده است.

پرداخت زکات فطریه از واجبات دین مبین اسلام است که از لحظه غروب آخرین روز ماه مبارک رمضان بر هر مسلمان روزه‌داری واجب می‌شود و سرپرست خانواده باید برای خود و تمامی کسانی که نان‌خور او هستند، زکات فطره پرداخت کند.

زکات فطریه بهتر است به همسایگان و خویشاوندان نیازمند پرداخت شود.

مهاباد ۲۴۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha