اصغر آدی بیگ، روز دوشنبه در جلسه بررسی جوانب ترافیکی آزادسازی آزادراه تبریز- سهند افزود: مطالعات ترافیکی ورودی تبریز - سهند برای پخش و توزیع ترافیک آن باید دقیق کارشناسی و بررسی شود تا بعد از افتتاح پروژه، ورودی تبریز دچار ناهنجاری نشود.
وی اظهار داشت: چنانچه نحوه توزیع و تبادل بار در شبکه معابر برون شهری و درون شهری و نحوه ارایه خدمات و تسهیلات حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوسرانی، تاکسیرانی و قطارشهری در نظر گرفته نشود، ترافیک سنگینی در این مسیر بروز خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز با بیان اینکه ورودی لاله، مفصل بین تبریز و سهند و شهرهای همجوار خواهد بود، گفت: لازم است که نحوه ورود این اتوبان به تبریز حتما بررسی شود تا به یک راهکار واحد برای ساماندهی و توزیع سفر مسافران ورودی و خروجی دست یافت.
آدی بیگ، ادامه داد: این امر در سایه اقدامات صحیح و مهندسی و مدیریت ترافیک امکانپذیر است و تلاش می شود با نشست های مشترک به این مهم دست یافت.
وی گفت: قبل از آزادسازی بزرگراه، بررسی جوانب این موضوع در دستور کار سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز قرار گرفته است.
به گزارش ایرنا، عملیات اجرایی آزاد راه تبریز- سهند به طول حدود ۲۰ کیلومتر به عنوان یکی از نیازهای اساسی شهر جدید ۲۰۰ هزار نفری سهند در جنوب تبریز به صورت مشارکتی در سال ۱۳۸۴ آغاز شد.
این محور ارتباطی زمان سفر در مسیر ۴۵ دقیقهای سهند-تبریز را به کمتر از یکسوم و به ۱۵ دقیقه کاهش می دهد.
شهر جدید سهند در ۲۵ کیلومتری جنوب تبریز، چسبیده به شهر تاریخی اسکو و در دامنه «سهند» از حدود دو دهه قبل میزبان جمعیت سرریز کلانشهر تبریز شد و از نخستین شهرهای جدید کشور است که به دلیل تردد روزانه بیشتر ساکنان این شهر به تبریز به منظور اشتغال، سرعت بخشی به اجرای این طرح احساس می شود.
نظر شما