۱۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۵۰
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 83809397
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گذشت اولیای دم، جوان سردشتی را از چوبه دار رهایی داد

مهاباد- ایرنا- گذشت و بزرگواری اولیای دم باعث شد یک جوان ۲۶ ساله از اهالی شهرستان مرزی سردشت که به جرم قتل در زندان بسر می‌برد، از چوبه دار رهایی یافته و فرصت زندگی دوباره را تجربه کند.

رییس دادگستری سردشت روز چهارشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این فرد که در سال ۱۳۹۲ به خاطر اختلافات مالی مرتکب قتل عمد یک جوان ۱۸ ساله شده بود پس از تحمل هفت سال حبس با رضایت اولیای دم از اجرای حکم قصاص رهایی یافت.

امیر کشاورزی اضافه کرد: پرونده این قتل پس از پروسه رسیدگی دادرسی در محاکم و بعد از تایید دیوان عالی کشور جهت اجرای حکم قصاص به این شهرستان ارجاع داده شد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش و مساعدت ریش سفیدان، معتمدان محلی، دادستانی شهرستان و اعضای شورای حل اختلاف نتیجه این پرونده با عفو و بخشش اولیای دم از قاتل به صلح و سازش خاتمه یافت.

وی ادامه داد:  در اجرای سنت حسنه پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد (ص)، عفو و گذشت و بزرگواری خانواده مقتول این زندانی از مرگ نجات داده شد.

رییس دادگستری سردشت با بیان اینکه چهار پرونده در سال گذشته به صلح و سازش مختومه شده بود اظهار کرد: این نخستین پرونده صلح و سازش در سال جاری در سطح این شهرستان است که با عفو و بخشش اولیای دم بسته شد.

سردشت با جمعیت ۱۲۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha