۱۶ خرداد ۱۳۹۹، ۲۰:۵۴
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83811181
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فلسطینیان علیه اشغالگری در کرانه باختری و غزه تظاهرات کردند

تهران – ایرنا – مردم فلسطین در کرانه باختری و غزه روز جمعه در پنجاه‌وسومین سالگرد اشغال کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه، علیه اشغالگری رژیم صهیونیستی و طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری تظاهرات کردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مردم در شهر الخلیل واقع در جنوب کرانه باختری، با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین، شعار «نه به الحاق» و «اشغالگری سرنگون می‌شود» علیه رژیم صهیونیستی سر دادند.

در شهر طوباس واقع در شمال کرانه باختری نیز تظاهرات‌کنندگان با نظامیان صهیونیست درگیر شدند و صهیونیست‌ها با پرتاب گاز اشک‌آور و گلوله‌های پلاستیکی معترضان را هدف قرار دادند.

هلال احمر فلسطین اعلام کرد، دستکم دو نفر بر اثر اصابت گلوله‌های پلاستیکی زخمی و به بیمارستان منتقل شدند.

جوانان فلسطینی در شهر طولکرم واقع در شمال کرانه باختری با به اهتزاز درآوردن پرچم فلسطین در نقطه ایست‌ و بازرسی جباره، علیه شهرک‌سازی و الحاق دره اردن شعار سر دادند.

در شهر بیت حانون واقع در شمال نوار غزه نیز مردم با در دست داشتن پلاکاردهایی که بر روی آن‌ها نوشته شده بود «قطعا بازخواهیم گشت»، «بازگشت مانند خورشید حق [مسلم] است» و «حقوق ما برای بازگشت با گذشت زمان هرگز از بین نخواهد رفت» علیه اشغالگری و تاکید بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی تظاهرات کردند.

رژیم صهیونیستی در جنگی که ۵ ژوئن سال ۱۹۶۷ آغاز شد، کرانه باختری، قدس شرقی، نوار غزه و جولان سوریه را اشغال کرد.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال درآورده به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد

در این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha