استاندار: خانواده زندانیان خراسان شمالی صاحب شغل می‌شوند

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی اعلام کرد: برنامه‌ریزی شده تا برای تمامی خانواده‌های زندانیان این استان شغل ایجاد شود.

محمدعلی شجاعی روز شنبه در آیین افتتاح مجتمع متمرکز فرش استان در بجنورد، که با هدف حمایت از خانواده های زندانیان صورت گرفت، اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی ما در استان ایجاد شغل و درآمد پایدار برای زندانیان و خانواده های آنان با هدف توانمندسازی و حل مشکلات معیشتی آنان است.

وی با بیان اینکه تاکنون فعالیت های گسترده ای در سطح استان برای حل مشکلات خانواده های زندانیان انجام شده،  افزود: به زودی جلسه ای با حضور دستگاه های اجرایی مرتبط با محوریت ایجاد اشتغال برای زندانیان و خانواده های آنان برگزار خواهد شد تا در شمار نخستین استان هایی باشیم که برای دست کم یکی از اعضای خانواده زندانیان شغل ایجاد کرده ایم.  

شجاعی خاطرنشان کرد: ایجاد یک شغل در صنایع بزرگ هزینه زیادی نیاز دارد اما ایجاد مشاغل کوچک مانند قالیبافی ارزان است و مورد حمایت مدیریت استان است.

سومین مجتمع متمرکز فرش استان که امروز با حضور استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسولان استانی افتتاح شد با سرمایه گذاری شرکت فرش ایران، توسط انجمن حمایت از زندانیان و اداره کل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان و نیز حمایت دفتر امور بانوان و خانواده استانداری ایجاد شده که از طریق ۱۰۰ نفر از خانواده‌ زندانیان خراسان شمالی جذب کار شده اند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی نیز در حاشیه افتتاح این طرح به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه در سوله ای ۳۰۰ متری ایجاد شده که برای راه اندازی آن ۲۱ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر سال ۹۱ رهبر معظم انقلاب به استان و نیز چهار میلیارد ریال از اعتبارات سازمان زندان ها هزینه شده است.

مجتبی محمدی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ظرفیت کارگاهی و اشتغال برای خانواده های زندانیان استان به هزار متر مربع رسیده است،  گفت: ۶۰ درصد مردان و ۱۰۰ درصد زنان مددجوی زندان‌های خراسان شمالی در کارگاه‌های داخل زندان و صنایع بیرون از زندان مشغول به کار شده‌اند.

وی اظهار داشت: اصلاح و تربیت، کاهش جمعیت کیفری و ایجاد فرصت های اشتغال برای زندانیان پس از آزادی، تامین معیشت خانواده های زندانیان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی، ایجاد اشتغال و حرفه آموزی از اهداف کارآفرینی برای مددجویان زندان ها است.   

محمدی بر ضرورت حمایت کارآفرینان و صنعتگران از اشتغال زندانیان تاکید کرد و افزود: در صورت به کارگیری مددجویان زندان توسط کارآفرینان، بسته های تشویقی به آنان تعلق خواهد گرفت.

مدیرکل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی خراسان شمالی گفت: خراسان شمالی در شاخص اشتغال زندانیان در کشور وضعیت مطلوبی دارد که برای ارتقای این جایگاه تلاش می کنیم و سعی داریم میزان اشتغال زندانیان را به ۱۰۰ درصد برسانیم و در این مسیر نیازمند حمایت مسوولان، خیران و مردم هستیم.

هم اکنون کمتر از ۲ هزار نفر در زندان‌های خراسان شمالی محبوس هستند.

در هر یک از شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین یک زندان وجود دارد و یک کانون اصلاح و تربیت و یک بازداشتگاه نیز در بجنورد دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha