۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83812747
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکدی‌گران و کارگرنماها در مشهد جمع‌آوری می‌شوند

۱۸ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۸
کد خبر: 83812747
تکدی‌گران و کارگرنماها در مشهد جمع‌آوری می‌شوند

مشهد- ایرنا- دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: افراد سودجویی که به اسم کارگر تکدی‌گری می‌کنند از معابر مشهد جمع‌آوری خواهند شد.

فرزاد بهشتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به لزوم حمایت از حقوق مادی و معنوی کارگران و انجام وظایف مرتبط با این قشر، شناسایی و ساماندهی این افراد توسط دستگاه‌های مسوول از جمله ادارات کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تامین اجتماعی، فنی و حرفه‌ای استان و با محوریت شهرداری مشهد در حال انجام است.
وی ادامه داد: تجمع کارگران مشاغل ساختمانی در نقاط مختلف شهر و بدون ضابطه، باعث ایجاد مزاحمت‌های ترافیکی و نارضایتی‌های مردمی می‌شود و برخی افراد سودجو نیز به نام کارگر در معابر تجمع و اقدام به تکدی‌گری می‌کنند لذا مقرر شد طبق دستور دادستان علاوه بر رفع سد معبر توسط شهرداری، نیروی انتظامی نسبت به جلوگیری از فعالیت این افراد اقدام کند.

دادیار حوزه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادسرای عمومی و انقلاب خراسان رضوی گفت: باید کنترل و نظارت دائمی بر محدوده‌های قانونی فعالیت‌های کارگران ساختمانی و حمایت از کارکنان شهرداری و سایر متولیان به صورت گسترده توسط نیروی انتظامی انجام شود.
وی افزود: فراهم بودن شرایط تجمع کارگران ساختمانی در ایستگاه‌های مناسب با امکانات سرمایشی و گرمایشی و در مناطق مختلف شهر ضروری است و باید ترتیبی اتخاذ شود که با استفاده از ظرفیت شهرداری و واحد سد معبر آن، مطابق طرح مصوب اقدامات لازم برای هدایت کارگران یاد شده به ایستگاه‌های در نظر گرفته شده انجام شود.
بهشتی ادامه داد: چنانچه در اجرای دستورات، مقاومتی صورت پذیرد نیروی انتظامی موظف است طبق وظایف و براساس مواد ۴۴، ۴۵، ۴۶ قانون آیین دادرسی کیفری، اقدامات پیشگیرانه و هدایت متخلفین را معمول و از دادسرای ناحیه مربوطه در ساعت اداری و از معاون دادستان در وقت کشیک، در این زمینه کسب تکلیف کند.
وی از شهروندان خواست در صورت نیاز به کارگر از محل‌های در نظر گرفته شده و از طریق ارتباط با شماره ۳۱۷۵ نسبت به تامین کارگر اقدام کنند و کمک‌های خود را به منظور توزیع عادلانه و جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد از موقعیت قشر کارگران ساختمانی، به سرپرست ایستگاه مربوطه تحویل دهند.
با توجه به شیوع ویروس کرونا، در اجرای طرح ضربتی، چهار جایگاه جدید استقرار کارگران با سازه سبک و پراکنش مناسب در شهر مشهد ایجاد شده‌ و ساخت جایگاه‌های دائمی نیز در دستور کار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha