۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 83816627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۵ قلیان سرا در بوکان پلمب شد

۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۰:۲۳
کد خبر: 83816627
۵ قلیان سرا در بوکان پلمب شد

مهاباد- ایرنا- رییس اتاق اصناف بوکان گفت: با حکم مراجع قضایی و در راستای اجرای مصوبات ستاد پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، پنج قلیان‌سرای فعال در این شهرستان تعطیل و پلمب شد.

سعدون احمدپوری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در راستای فعالیتهای این ستاد در شهرستان، گشت تلفیقی متشکل از ادارات مرکز بهداشت، اتاق اصناف و نیروی انتظامی تشکیل شده است که از فعالیت قلیان‌سراها و دیگر اماکن خطرناک در انتشار ویروس کرونا جلوگیری به‌عمل خواهد آمد.

وی اضافه کرد: این تعداد واحد قلیان‌سرا که به صورت غیرقانونی فعالیت خود را آغاز کرده بودند با تلاش اعضای این گشت‌ها شناسایی و پس از پلمب، پرونده آنها برای برخورد قانونی به مقامات ذیربط ارسال شد.
رییس اتاق اصناف بوکان با بیان اینکه در سالجاری بیش از  ۱۲۷ قلیان سرا در این شهرستان شناسایی شده که از این تعداد در ایام شیوع ویروس کرونا تاکنون ۳۰ واحد به صورت غیر قانونی اقدام به بازگشایی واحد صنفی خود کرده بودند تاکنون پلمب و از فعالیت آن جلوگیری به عمل آمده است.

احمدپوری بیان کرد: قلیان‌سراهایی که در سطح شهر به اخطارهای بهداشتی توجه نمی‌کنند و همچنان به باز بودن واحدهای صنفی خود اصرار داشته باشند با همکاری شبکه بهداشت و درمان، اماکن عمومی و اتاق اصناف پلمب خواهند شد تا از گرفتار شدن شهروندان به بیماری کرونا جلوگیری شود. 

وی با اشاره به فعالیت شبانه‌روزی یک اکیپ سه نفره در سطح این شهر اضافه کرد: پس از انتشار این بیماری در کشور، شورای سلامت شهرستان اقدامات پیشگیرانه مختلفی را با همکاری سایر دستگاه‌ها برای مقابله و پیشگیری اجرا کرده است.

وی بر همکاری بیش از پیش مردم بر رعایت نکات بهداشتی برای مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد و گفت: بازرسان شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و پلیس اماکن عمومی به‌صورت مداوم برای کاهش آسیب‌های این ویروس اقدامات پیشگیرانه را انجام می‌دهند. 

کرونا قابل پیشگیری است و به‌ راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد؛ ویروس کرونا دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا 2 هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌ چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکرده و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha