۲۲ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۰
کد خبر: 83817976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خدمات ثبتی از طریق همیار سند در همدان ارائه می‌شود

همدان- ایرنا- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان گفت: به دنبال راه‌اندازی درگاه اینترنتی «همیار سند» در این استان امکان دریافت خدمات ثبتی از این طریق برای شهروندان فراهم شد.

اصغر پیرهادی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: به منظور ارائه خدمات الکترونیکی ثبتی و سیاست های برونسپاری تهیه نقشه عرصه، سامانه درخواست الکترونیکی خدمات ثبتی"همیارسند"به آدرس HAMAYARSANAD.IR راه اندازی شد.

وی اضافه کرد: با راه اندازی این سامانه، شهروندان بدون نیاز به حضور فیزیکی در ثبت احوال و تنها با ثبت درخواست در سامانه و دریافت کد رهگیری تمامی درخواست‌های خود را از طریق الکترونیکی پیگیری کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان افزود: پس از درخواست الکترونیکی خدمات توسط متقاضی و دریافت کد رهگیری، تمامی مراحل به صورت پیامکی به صاحب سند اطلاع رسانی شده و مدارک بارگذاری شده در سامانه توسط کارشناس اداره ثبت بررسی می شود.

پیرهادی ادامه داد: در صورت نیاز به تهیه نقشه مراتب به متقاضی از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی می شود تا با ورود مجدد به سامانه "همیارسند" نسبت به انتخاب گزینه تهیه نقشه توسط "نقشه بردار ثبت" یا توسط "نقشه بردار «اس.اس.بی.آر» اقدام کند.

وی اضافه کرد: در صورت انتخاب گزینه نقشه "بردارثبت" توسط کارشناس اداره ثبت، زمان و نقشه بردار تعیین و ازطریق پیامک اطلاع رسانی شده و در صورت انتخاب گزینه نقشه بردار «اس.اس.بی.آر» متقاضی به لیست نقشه برداران مجاز به تهیه نقشه ارجاع و هدایت می‌شود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک همدان گفت: برای ۷۰ نفر از مهندسان نقشه بردار ذیصلاح دارای دانشنامه یا عضو نظام مهندسی ساختمان، دوره های تئوری و عملی صدورپروانه «صلاحیت تهیه نقشه عرصه» برگزار شده است.

پیرهادی افزود: به منظور توزیع عادلانه ترسیم نقشه توسط نقشه برداران ssbr دارای صلاحیت، امکان انتخاب نقشه بردار توسط متقاضی در سامانه "همیار سند" ایجاد شده است و با این شیوه تعداد محدودی ترسیم نقشه ماهانه به هر نقشه بردار ارجاع شده و تا ترسیم و ارائه نقشه، سامانه اجازه تهیه نقشه دیگر نمی‌دهد.

وی اضافه کرد: نقشه بردار مکلف است نقشه تهیه شده را با مُهر و امضا در سامانه اسکن و نقاط «یو.تی.ام» (نقاطی با مختصات جهانی) را در سامانه بارگذاری کنند و از طریق سامانه به کدرهگیری درخواست الکترونیک مرتبط ارسال و ارجاع کنند.

عضو شورای حفظ حقوق بیت المال همدان مشغول به کار شدن مهندسان دانش آموخته نقشه برداری، کنترل و ساماندهی هزینه دریافت شده توسط نقشه بردار که توسط بخش کاداستر تعیین شده را از مزایای این طرح برشمرد. 

پیرهادی اظهار داشت: حذف تردد متقاضیان به ادارات ثبت اسناد و املاک، حذف دلالان و واسطه گران سود جو، مبارزه با فساد اداری، حذف زمان پاسخگویی کارمندان به تعداد زیادی از متقاضیان از طریق اطلاع رسانی در سامانه همیار سند، قابلیت ثبت نام برای خدمات ثبتی در ۲۴ ساعت شبانه روز و در هر نقطه ای از کشور،  جلوگیری از ازدحام در ادارات ثبت اسناد و املاک ، بهبود کیفیت زندگی همشهریان در سایه ارائه خدمات پر سرعت را از دیگر مزیت های این طرح دانست.

۳۱۸ هزار سند تک‌ برگ از ابتدای سال ۸۹ تاکنون در استان همدان صادر شده‌است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha