۲۳ خرداد ۱۳۹۹، ۷:۴۳
کد خبرنگار: 1222
کد خبر: 83818150
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مرکز رشد بجنورد فعالیت‌های نوآورانه بانوان را برندسازی می‌کند

بجنورد – ایرنا- مرکز رشد پارک علم و فناوری بجنورد به منظور حمایت از ایده‌ها و فعالیت‌های نوآورانه بانوان، آنها را برندسازی و بازاریابی می‌کند.

رییس مرکز رشد بجنورد روز جمعه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بانوان استان ظرفیت های فراوانی دارند که مغفول مانده و اگر تولیداتی نیز دارند به علت نبود حمایت های لازم ممکن است به قیمت واقعی خریداری نشود و به همین دلیل این مرکز با همکاری دفتر امور بانوان و خانواده استانداری به حوزه توانمند سازی و آموزش بانوان و تطابق آن ها با نیاز روز و بازاریابی و برندینگ ورود کرده است.

دکتر سرور کریمی افزود: مراکز رشد ابزار رشد اقتصادی افرادی را فراهم می کند که ایده ها و نوآوری داشته باشند که برخاسته و حاصل دانش است و در واقع می توان گفت این مراکز حلقه واسط دانشگاه و صنعت است.

وی با بیان این که حمایت های مرکز رشد در دو سطح پیگیری می شود اظهار داشت: رشد مقدماتی دوره رشد ۶ ماهه است و  افراد علاقه‌مند در قالب هسته های فناور فعالیت های اولیه خود را ساماندهی می کنند.

وی گفت: در دوره رشد بعدی هسته های فناوری که براساس داوری ایده های نوآورانه به واحد های فناور تبدیل و با ثبت شرکت به فرد حقوقی تبدیل شده اند به مدت دوسال در این مرکز فعالیت می کنند.

کریمی افزود: در دوره رشد اصلی واحدهای فناور  با کمک های مالی، مشاوره ای و بازاریابی حمایت می شوند.

وی از فعالیت ۳۶ هسته و واحد فناور در مرکز رشد بجنورد خبر داد و گفت: از این رقم ۱۷   هسته فناور در  تلاشند تا به واحد فناور تبدیل شوند.

وی درصد افت هسته های فناور در مراکز رشد را کمتر از ۵۰ درصد اعلام کرد و گفت: بیشتر هسته های فناور در مراکز رشد قابلیت تبدیل شدن به واحدهای فناور را دارد و با تبدیل شدن به واحد های فناور تا دوسال از حمایت های مرکز رشد بهره مند می شود.

وی مزیت های مرکز رشد بجنورد را داشتن فضای کار اشتراکی با هدف آشناسازی دانش آموزان و علاقه‌مندان به دانش و ایده های فناورانه دانست و افزود: همه می توانند از این فضای اشتراکی استفاده کنند حتی اگر دانش آموز یا دانش جویی فقط بخواهد در این محیط درس بخواند و درواقع این فضا را به منظور فرهنگ سازی و آشنایی افراد علاقه‌مند نوجوان و جوان به دانش و تکنولوژی فراهم کرده ایم تا از سن کم با محیط های علمی آشنا شوند.

خراسان شمالی ۹۱ واحد فناور دارد که زیر پوشش  یک  پارک علم و فناوری و سه مرکز رشد شهرستان های استان است.  

به گزارش ایرنا اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۴۹.۷ درصد از جمعیت ۸۶۳ هزار نفری استان خراسان شمالی را زنان تشکیل می دهند، به این معنا که ۴۲۹ هزار و ۴۵۹ نفر از جمعیت این استان زن هستند که از این تعداد ۲۴۰ هزار و ۹۰۴ نفر در مناطق شهری و ۱۸۸ هزار و ۵۵۵ نفر در مناطق روستایی سکونت دارند.

به ازای هر ۱۰۰ نفر زن در سطح کشور ۱۰۲.۷ نفر مرد وجود دارد که این نسبت در خراسان شمالی ۱۰۱ نفر مرد به ازای ۱۰۰ زن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha