دادستان خراسان رضوی: برخی دستگاه‌ها در پیگیری حقوق عمومی ناکارآمد هستند

مشهد- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: از ناکارآمدی برخی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قانون و پیگیری حقوق عمومی و حفظ بیت‌المال گلایه‌مندیم.

به گزارش روز پنجشنبه دادگستری خراسان رضوی، محمدحسین درودی در حاشیه بازدید از اراضی ملی محدوده غرب و ارتفاعات جنوب شهر مشهد افزود: با این همه در یک نگاه کلی شاهد تلاش جمعی اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال با رویکرد پیشگیری از وقوع جرم در عرصه‌های منابع طبیعی و اراضی ملی هستیم و در همین راستا با حضور گشت‌های مشترک دستگاه‌های متولی نظارت خوبی در این زمینه از جمله در ایام پایانی سال گذشته و آغاز سال جاری انجام شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل راه و شهرسازی استان باید با جدیت نسبت به رصد فعالیت‌ها در این حوزه اقدام کنند تا شاهد پیشگیری از وقوع جرایم در زمینه تصرف اراضی ملی و منابع طبیعی باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: از تمامی مسوولان انتظار می‌رود به وظایف خود به نحو مطلوب عمل کنند تا ضمن پیشگیری از وقوع جرایم جدید، شاهد بهبود روند خدمت رسانی به شهروندان باشیم.

وی افزود: ارتقای آگاهی‌های عمومی و نصب علائم هشدار دهنده و راهنما از جمله اقداماتی است که باید به صورت مستمر و مؤثر مورد توجه قرار گیرد.
درودی ادامه داد: با توجه به همکاری، همراهی و دغدغه مدیریت جدید اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان رضوی امیدواریم شاهد تحول جدی در حوزه پیشگیری، نظارت و حراست از اراضی ملی در این اداره کل باشیم.
وی گفت: در مواردی که برخی اراضی ملی که کاربری عمومی مانند فضای سبز دارند و توسط راه و شهرسازی به شهرداری واگذار می‌گردد، انتظار می‌رود شهرداری به منظور پیشگیری از تصرف این اراضی با سرعت نسبت به اجرای برنامه های عمومی در آنها اقدام نماید.
در راستای حفظ حقوق عامه و برخورد با جرایم خرد و ناهنجاری‌های اجتماعی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در رأس هیأتی از مسوولان قضایی با حضور در بوستان ملت مشهد بر لزوم استمرار اقدامات در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این بوستان و سایر محیط های عمومی و بر برخورد قاطع با ناهنجاری‌ها و رفتارهای هنجارشکنانه و ضد ارزشی در چارچوب قانون تأکید کرد.
قاضی درودی افزود: فضای عمومی شهر از جمله ارتفاعات جنوب مشهد و بوستان ملت و عرصه هایی نظیر آن به هیچ فرد، جریان و نهاد اختصاص نداشته و این حق تمامی مردم است که از این نعمت‌های ارزشمند خدادادی بهره گیری نمایند.  
وی ادامه داد: تمامی مسوولان ارائه دهنده خدمات به اقشار مختلف اجتماعی باید با تمام توان در مسیر خدمت رسانی به مردم با روحیه جهادی، کار و تلاش مضاعف گام بردارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha