۲۱۰ پروژه بخش کشاورزی آذربایجان‌غربی به بهره‌برداری رسید

ارومیه- ایرنا- ۲۱۰ پروژه عمرانی، اقتصادی و تولیدی بخش کشاورزی استان با هزینه ۳۷۱ میلیارد ریال همزمان با هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، با بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی‌، اقتصادی و تولیدی برای ۶۹۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده و ۶۹۰ خانوار روستایی نیز از عواید اجرای این طرح ها بهره‌مند می‌شوند.

از این تعداد، ۱۹۷ طرح در بخش مدیریت آب وخاک شامل سیستم‌های نوین آبیاری در بیش از ۹۱۰ هکتار، ۲ طرح انتقال آب با لوله به مسافت ۵.۲ کیلومتر، یک طرح استخر ذخیره آب کشاورزی با حجم ۷۳۰ متر مکعب و پوشش بتنی و مرمت و بازسازی یک رشته قنات با اشتغال ۶۲۲ نفر به صورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

همچنین پنج طرح در حوزه معاونت بهبود دامی با صرف هزینه ۱۸۹ میلیارد ریال و اشتغال ۴۶ نفر شامل یک طرح بره پرواری، مرغداری گوشتی، کشتارگاه صنعتی، پرورش اسب و پروار بندی بره در استان افتتاح شد.

در بخش معاونت بهبود تولیدات گیاهی نیز با هزینه ۵۲ میلیارد ریالی و اشتغال ۱۳ نفر مستقیم و سه طرح گلخانه‌ای و یک طرح سامانه ضد تگرگ افتتاح شد و ۲ پروژه پرورش ماهی سردآبی نیز باصرف هزینه ۲۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم ۹ نفر در هفته جهادکشاورزی به بهره‌برداری رسید.

آیین نمادین افتتاح طرح های کشاورزی آذربایجان‌غربی در ارومیه و با حضور مسوولان استان در گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی در روستای جهتلو اجرا شد.

این گلخانه در بیش از پنج هزار متر مربع و با ۲۶ میلیارد ریال اعتبار آماده بهره برداری شده است.

آذربایجان‌غربی سالانه بیش از ۶ میلیون تن انواع محصولات زراعی و باغی تولید و روانه بازار مصرف می‌کند.

این استان دارای ۱۲۰ هزار هکتار باغ و حدود ۷۰۰ هزار هکتار زمین زراعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha