۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۵:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83821994
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عریقات: الحاق کرانه باختری پایان صلح در منطقه خواهد بود

تهران- ایرنا- «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) یکشنبه شب هشدار داد که اقدام رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری، به معنای پایان صلح در منطقه خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری معا فلسطین، عریقات افزود: اگر نتانیاهو تصمیم بگیرد که اراضی فلسطینیان را اشغال کند، باید تمامی مسؤولیت‌های آن را به عنوان یک قدرت اشغالگر بپذیرد. الحاق کرانه باختری یعنی نابودی تشکیلات فلسطینی و پایان راه حل از طریق مذاکره است.

وی گفت: اسرائیلی‌ها واقعیت را دوست ندارند و معتقدند که انکار واقعیت، وجود آن را نفی می‌کند. آن‌ها باید بدانند الحاق کرانه باختری یعنی آپارتاید و نظام تبعیض نژادی.

رژیم صهیونیستی قصد دارد بخش‌هایی از کرانه باختری رود اردن را که در جنگ ۱۹۶۷ میلادی به اشغال در آورده، به قلمرو خاکی خود ضمیمه کند.  

طرح صلح «دونالد ترامپ» که به «معامله قرن» معرفی شده است، چند ماه پیش منتشر و موجب خشم فلسطینیان و رد آن از سوی جامعه بین‌المللی شد.

بر اساس این طرح، رژیم صهیونیستی مجاز می‌شود تا شهرک‌های کرانه باختری و منطقه راهبردی دره اردن را به سرزمین‌های اشغالی الحاق کند.

برخی کشورهای اروپایی تهدید کرده‌اند که در صورت اجرای تصمیم رژیم اسرائیل برای الحاق کرانه باختری، اساس روابط خود با تل آویو را تغییر خواهند داد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha