۲۶ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 2588
کد خبر: 83822287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی اجرا شود

مراغه- ایرنا- جانشین ستاد بحران و معاون عمرانی فرماندار مراغه گفت: اجرای تمهیدات موثر در فصل زراعت برای پیشگیری از آتش‌سوزی در مناطق روستایی و کشاورزی توسط دستگاه‌های خدمات‌رسان در این شهرستان اجرا شود.

نقی مسکینی روز دوشنبه در نشست ستاد بحران مراغه افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل تابستان و آغاز فصل برداشت علوفه و محصولات زراعی و نیز انباشت آنها در برخی مناطق روستایی و احتمال بروز خطر آتش سوزی، تمامی دستگاه های امدادرسان آماده خدمات رسانی به حوادث غیرمترقبه در این زمینه باشند.

وی ادامه داد: شهرداری ها، بخشداری ها و دهیاری های این شهرستان، امکانات موجود خود در زمینه اطفای حریق و مقابله با هرگونه حادثه آتش سوزی در مراتع، مناطق روستایی و شهری را بسیج و آماده سازی کنند.

وی اضافه کرد: بر این اساس، هیچ محدودیت مکانی برای بهره گیری از امکانات دستگاه های اجرایی این شهرستان در زمان بروز حوادث غیرمترقبه وجود نداشته و ادارات در مواقع بحرانی و ضروری، امکانات خدمات رسانی را در اختیار ستاد بحران شهرستان قرار دهند.

وی با اشاره به نوسازی مسکن های روستایی گفت: بهسازی و مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی، گام مهم دولت تدبیر و امید در راستای پیشگیری از حوادث غیرمترقبه از جمله سیل و زلزله بوده و این امر تداوم خواهد یافت.

وی افزود: با وجود اینکه بیشتر روستاهای این شهرستان دارای بافت فرسوده هستند، لیکن مقاوم سازی این واحدها با ارائه تسهیلات مناسب در حال انجام است.

بخشدار مرکزی مراغه نیز گفت: نصب دوربین های مداربسته در وروردی و خروجی و برخی معابر روستاهای این بخش در حال انجام است.

مصطفی مجیدی افزود: بهره گیری از این دوربین ها می تواند موجب تسریع در امدادرسانی و اطفای حریق در صورت بروز حادثه در مناطق روستایی شود.

رئیس پلیس پیشگیری مراغه نیز گفت: با توجه به ورود دام از سایر شهرستان ها برای چرای احشام در دامنه های سهند و انباشت علوفه ها و تردد آنان، پیشگیری از بروز آتش سوزی در این مناطق بیش از پیش ضروری است.

سرهنگ علی ریحانی افزود: همچنین بروز برخی اختلافات بین افراد و اشخاص مهم ترین عامل در بروز برخی آتش سوزی های عمدی در مناطق روستایی است.

سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مراغه نیز گفت: برگزاری آموزش های ویژه اطفای حریق برای دهیاران هم اکنون توسط این سازمان در حال انجام بوده و این امر می تواند نقش مهمی در پیشگیری از بروز حوادث غیرمترقبه شود.

سیدرضا طریقی نیا افزود: چیدمان نامناسب علوفه ها در برخی از روستاها در نزدیکی شبکه برق رسانی و در معابر عمومی و ساختمان های مسکونی می تواند خطرساز و حادثه آفرین باشد.

شهرستان مراغه با حدود ۲۶۸ هزار نفر جمعیت در ۱۲۷ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha