گیتا علی آبادی روز دوشنبه در نشست تخصصی نقش و عملکرد رسانه ها در مدیریت ویروس کرونا در محل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه رسانه های کشور در چهار ماه گذشته درگیر ویروس کرونا در ایران بودند، تصریح کرد: در چنین شرایطی رسانه ها می توانند نقش آموزش و اطلاع رسانی و از بین بردن استرس و جایگزینی آرامش را بر عهده دار باشند.
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه امروز فضای مجازی همانند یک رسانه قوی در دسترس همه مردم است، گفت: در شرایط شیوع کرونا در این فضا ( مجازی) شایعه و ابهام هایی مطرح می شد و بعد هم مورد تکذیب قرار می گرفتند.
علی آبادی با اشاره به انتشار ۵۳۷ مطلب در ارتباط با کرونا تنها در اردیبهشت ماه سال جاری، اظهار داشت: از این تعداد ۲۰۷ خبر در خبرگزاری ها، ۷۱ خبر در پایگاه های خبری، ۵۲ خبر از رسانه های معاند و ۱۰۰ خبر در رسانه های خبری منتشر شده است که شامل محور های مختلفی از جمله سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و رشد و بلوغ جریانات سیاسی است.
رسانه ها در شرایط شیوع ویروس کرونا می توانند تاریخ رقم بزنند
همچنین در این نشست دبیر سرویس خبری اقتصادی روزنامه آرمان ملی هم اظهار داشت: سال 98 سال سخت اقتصادی را تجربه کردیم زیرا بعد از خروج آمریکا از توافقنامه برجام بازار ارز در ایران نابه سامان شد و این شاخصی است تاثیر مستقیم بر بازار ما دارد و از سوی دیگر پیش از خروج از فشار تحریم ویروس کرونا از چین وارد ایران شد و موجبات رکود اصناف را فراهم کرد.
امیر داداشی خاطرنشان کرد: طی چهارماه گذشته رسانه ها تلاش کردند به رغم چالش ها در کنار آگاهی، آموزش هم داشته باشند و در کنار انتشار آمار و اخبار رسمی، در حوزه تحلیل نیز فعالیت کنند.
وی با ذکر این نکته که پیش بینی شده که بیش از نیم میلیارد به جمعیت فقرای جهان اضافه شود که شامل 60 میلیون کودک می شود، تاکید کرد: شیوع ویروس کرونا بحران کشنده و بدون شوخی است که این روزها نیز شاهد موج دوم آن هستیم و رسانه ها در شرایطی اینچنینی می توانند تاریخی را رقم بزنند.
نظر شما