حمل و نقل کالا در آذربایجان‌غربی ۱.۲ میلیون تن افزایش یافت

ارومیه- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: حمل و نقل کالا در استان طی یک سال اخیر، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن افزایش یافته که نشان از فعالیت بیشتر ناوگان استانی در راستای رونق بخش تولید و ایجاد ارزش افزوده بیشتر دارد.

ارسلان  شکری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حمل و نقل کالا از مهمترین مزیت های درآمدی آذربایجان غربی به شمار می رود که در راستای تحقق اهداف این بخش، ناوگان حمل و نقل در استان همه تلاش خود را به کار می گیرد.

وی اضافه کرد: میزان کالای حمل شده طی یک سال گذشته از مبدا آذربایجان غربی ۱۲ میلیون تن بوده که ۱۱ درصد نسبت به یک سال پیش از آن، افزایش داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی ادامه داد: این در حالی است که میزان کالای حمل شده در استان در یک سال پیش از آن، حدود ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تن بود.

شکری گفت: در یک سال گذشته همچنین تعداد سفر ناوگان باری از مبدا آذربایجان غربی با رشدی پنج درصدی به ۸۶۰ هزار مورد رسیده است.

وی افزود: سیمان، بیشترین کالایی بوده که در این مدت توسط ناوگان باری آذربایجان غربی در مسیرهای داخل و خارج کشور حمل شده است.

به گزارش ایرنا، نزدیک ۲۰ هزار خودرو باری در آذربایجان غربی فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha