سید احمد موسوی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر گرایش به سمت پست بسته های پستی به جای پاکتهای سنتی نامه افزایش یافته است و شیوع کرونا نیز به این روند شدت بخشیده است.
وی ادامه داد: با وجود همهگیری ویروس کرونا و شرایط سخت فعالیتهای شغلی در این ایام، ماموران و کارکنان شرکت پست با وجود همه مشکلات، خطر را پذیرفتند و توزیع امانات و مرسولات پستی را با وجود افزایش حجم ارسالها به انجام رساندند.
مدیرکل پست خراسان رضوی گفت: شکایت اصلی از پست استان، تاخیر در دریافت مرسولات پستی است که منشاء آن برون سازمانی است و بیشتر به دلیل لغو یا تاخیر در پرواز هواپیماها و حرکت دیگر مجموعههای همکار پست برای جابهجایی مرسوله است.
موسوی افزود: در زمان اوج شیوع کرونا گاهی تا یک هفته راه آهن هیچ مرسولهای را از ما قبول نمیکرد و حمل مرسولات از طریق راه آهن صورت نمیگرفت اما به تدریج این تعطیلی کمتر شد و به یک روز در میان رسید.
پست خراسان رضوی با حدود ۶۰۰ نیرو در قالب ۵۴۱ واحد پستی به شهروندان خدمات می دهد که از این تعداد ۳۷۳ واحد شهری و ۱۶۸ واحد روستایی است. همچنین در این استان ۲۹۷ دفتر پیشخوان دولت وجود دارد و ۱۰۶ واحد نمایندگی قبول، توزیع و جمع آوری پست هم در این استان فعال است.
طی نیمه نخست سال گذشته، ۲۰ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۳۶۹ مرسوله پستی شامل معمولی، سفارشی و پیشتاز در خراسان رضوی جا به جا شده است.
خراسان رضوی دارای سه میلیون و ۷۸۴ هزار مکان و کد پستی است که دو میلیون و ۸۷۸ هزار مورد آن در شهرها و بقیه در روستاهای این استان قرار دارند.
نظر شما