ارایه گرنت اشتغال پارک فناوری دانشگاه تهران به شرکت‌های دانش بنیان

تهران - ایرنا- رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران گفت : شرکت های دانش بنیان با اجرای طرح جیکو ( job in company) از گرنت اشتغال نیروی متخصص دانشجو بهره‌مند می‌شوند.

طرح جیکو استفاده از دانشجویان متخصص در شرکت های دانش بنیان برای اشتغال و توسعه فناوری است.

دکتر عباس زارعی هنزکی روز یکشنبه در مراسم امضای تفاهم نامه سه جانبه توسعه کسب و کارهای فناور حوزه ارتباطات که در ساختمان مرکزی دانشگاه تهران برگزار شد، اظهارداشت: منابع دانشگاه تهران، نیروی انسانی است که می تواند به عنوان کارگران علمی درقرن ۲۱ و دوره تحول دیجیتال درخدمت جامعه باشند،

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: در تفاهم نامه سه جانبه ای که امروز برای توسعه کسب و کارهای فناور منعقد شد، شکل گیری هاب فناوری پیش بینی شده است که در آن هم دانشگاه در مسیر توسعه کار می کند و هم دو راس دیگر آن به ماموریت  سازمانی خود می رسند.

وی خاطرنشان کرد: پارک علم وفناوری و مرکز رشد دانشگاه تهران ۲۰ سال است که  کار خود  را با هدف تغییر ایده دارای بازار به  کسب و کار و فضایی که ایده دانشجویی را به ثروتی که برای کشور باقی بماند ، شروع کرده است.

زارعی هنزکی ادامه داد: شبکه توسعه فناوری که دردانشگاه تهران شکل گرفته، سعی دارد که پارک علم و فناوری دانشگاه تهران، مراکز رشدونوآوری درتمام دانشگاه و پردیس های وابسته به دانشگاه تهران درکنار هم قرار گیرند و به کمک و مرکزیت این پارک فناوری، ایده تا ارزش افزوده  و بازار را طی کنند.

وی همچنین گفت: دراین مسیر یکی از مهم ترین مشکلات در جامعه، نیروهای کاری دانش محور در زمان نیاز، مشکلات مالی استارتاپ ها و نیز نداشتن دسترسی به منابع انسانی دارای تخصص ودانش داخلی است، در این زمینه پارک فناوری دانشگاه تهران طرح جیکو را در زمینه اشتغال تخصصی دانشجویی طراحی کرده و در حال اجرا است .

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران افزود: دانشگاه تهران نیروی کار تخصصی نیاز دارد ، که در این مدت سعی کرده این نیاز را با استفاده از ظرفیت دانشجویان متخصص مرتفع کند، امروز در نظر داریم این کار را به سمت شرکت های دانش بنیان ببریم، در زنجیره ارزشی تقاضا تا ایده ، مراکز رشد و مراکز توسعه نوآوری،  تبدیل ایده به ثروت نهایی دیده شده است، در تمام این زنجیره ارزشی ، دانشجوی متخصص دیده شده است ، طح جیکو ، سومین برنامه ، در برنامه راهبردی پنج ساله دانشگاه تهران است .

زارعی هنزکی ادامه داد: اشتغال دانشجو و و شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها، کارکرد اصلی طرح جیکو است، این طرح سعی دارد شرکت های نیازمند به نیروی کار و دانشجویان جویای کار را به هم متصل کند، در پارک فناوری تهران در این طرح زمینه اشتغال دانشجویان از قبل برنامه ریزی می کند، آموزش می دهد ، دانشجویان را با محیط کار آشنا می کند و نیروی کار دانشجویی را برای شرکت ها تامین می کند.  

وی با یادآوری این که اشتغال پاره وقت، کسب درآمد، آموزش ورود به سازمان ها وفضای کار از مزایای طرح جیکو است، گفت: شرکت های دانش بنیانی که از این طرح استفاده می کنند دغدغه بیمه بودن نیروی کاری خود که همان دانشجویان هستند را ندارند چرا که دانشگاه دانشجویان را در بدو ورود بیمه می کند، همچنین از نیروی کار فعال و دانش بومی ، نیروی پاره وقت و نیز گرنت حمایتی پارک فناوری دانشگاه تهران را خواهند داشت.

وی یادآور شد: در این طرح پارک علم وفناوری دانشگاه تهران ۶ ماه حقوق دانشجویان را پرداخت می کند و بعد از آن نیز یک فرصت ۶ ماهه به شرکت برای پرداخت حقوق های داده شده جهت پرداخت در نظر گرفته شده است.

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه تهران تصریح کرد: در این تفاهم سه جانبه  ، اولین کاری که می توانیم با وزارت تعان و ، کار و رفاه اجتماعی انجام دهیم این است که این وزارتخانه در کنار ما قرار گیرد و دانشجویان به راحتی بتوانند از فضای شرکت های دانش بنیان استفاده کنند ، همچنین دراین زمینه بنیاد ملی توسعه فناوری نیز یک فرصت بزرگی در اختیار دارد که چالش های صنعت و جامعه را بشناسد و از معافیت های و منابع دانشی دانشگاه تهران و پارک فناوری تهران استفاده کنند.

تفاهم‌نامه سه جانبه بین دانشگاه تهران، وزارت تعاون و بنیاد ملی توسعه فناوری امروز با حضور عیسی منصوری معاون وزیر تعاون در امور توسعه کارآفرینی و اشتغال ، محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، سید ستار هاشمی معاون نوآوری و فناوری وزارت ارتباطات منعقد شد.

این تفاهم نامه در راستای کمک به ایجاد و توسعه کسب و کارهای فناور از طریق ارایه خدمات عمومی و تخصصی با ارزش افزوده بالا، جذب سرمایه‌گذاری و ورود کارآفرینان و واحدهای صنعتی به بازارهای داخلی و جهانی تهیه شده است که امروز به امضای سهیل وطن دوست مدیرعامل بنیاد ملی توسعه فناوری و عباس زارعی رییس پارک علم و فناوری و منصوری معاون وزیر تعاون در امور توسعه، کارآفرینی و اشتغال دانشگاه تهران رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha